اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صید و صیادی شیلات گیلان خبر داد

صید 88 تن ماهی استخوانی دریای خزر در گیلان

معاون صید و صیادی شیلات گیلان از صید 88 تن ماهی استخوانی در دریای خزر حوزه این استان خبر داد.

صید 88 تن ماهی استخوانی دریای خزر در گیلان

محمد محبوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی دریای خزر اظهار کرد: از زمان آغاز فصل صیر رسمی ماهیان استخوانی دریای خزر «20 مهر» تاکنون بالغ بر 88 تن ماهی استخوانی در گیلان صید شده است.

وی با بیان اینکه 60 تن از ماهی‌های صید شده از نوع کفال بوده است، تصریح کرد: 22 تن ماهی سفید و بقیه نیز از گونه‌های دیگر بوده است.

این مسئول با خوب ارزیابی کردن شرایط صید و صیادی در گیلان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل صید بالغ بر 4 هزار تن ماهی استخوانی در گیلان صید شود.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار نفر صیاد عضد 52 شرکت تعاونی صیادی هستند، خاطرنشان کرد: این صیادان در امر صید ماهیان استخوانی فعالیت دارند.

محبوب، صید ماهیان استخوانی در غرب گیلان را از ابتدای مهر امسال عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل مساعد بودن وضعیت جوی هوا از ابتدای مهر امسال صید ماهیان استخوانی در غرب گیلان آغاز شده است.

وی این صید زودرس را در بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان خاویاری دریای خزر فرصت مناسبی دانست.

به گفته معاون صید و صیادی گیلان، این استان در حوزه صید و صیادی دارای 12 هزار نفر صیاد و بالغ بر 115 شرکت تعاونی در حوزه صید و صیادی است که بالغ بر 4 هزار صیاد مجاز و رسمی شیلات گیلان صید ماهیان استخوانی دریای خزر را از 20 مهر امسال آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/84001/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول