اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای آرد و نان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ادامه روند اختلافات میان دو کارخانه تولیدی آرد در یاسوج

در نشست شورای آرد و نان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد که همچنان روند اختلافات میان دو کارخانه تولیدی آرد و نشاسته از یک سو و آبشارگستر باقری همچنان پابرجاست.

ادامه روند اختلافات میان دو کارخانه تولیدی آرد در یاسوج

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز شورای آرد و نان استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار برگزار شد.

در این نشست که مباحث مختلفی در آن عنوان شد یکی از آن‌ها مربوط به نحوه توزیع گندم میان کارخانه‌های سه‌گانه آرد استان بود.

به گزارش فارس، در استان کهگیلویه و بویراحمد سه کارخانه آرد یکی در گچساران و دو کارخانه دیگر در یاسوج مرکز استان مشغول به فعالیت و تولید هستند.

این سه کارخانه یکی آرد مارون در گچساران، آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج و دیگری کارخانه آرد آبشار گستر یا همان آرد باقری است که هر کدام طعم تلخ تعطیلی را بارها چشیده‌اند.

در این میان آرد مارون گچساران را که به کنار بگذاریم بحث اختلافاتی است که میان دو کارخانه آرد باقری و آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج از گذشته تاکنون وجود داشته است.

در توضیح فعالیت شرکت آرد و نشاسته یاسوج باید گفت که پروانه این واحد تولیدی مربوط به تولید آرد صنعتی است و ربطی به تولید آرد خبازی ندارد اما به هر دلیل و برای جلوگیری از تعطیلی و یا بیکار شدن کارگران این کارخانه، خط تولید آرد خبازی را نیز راه‌اندازی کرده است.

این شرکت اینک مدعی است که باید سهمیه گندم بیشتری به آن تخصیص داده شود و در مقابل شرکت آرد آبشارگستر نیز معتقد است که اگر خط تولید آرد خبازی کارخانه یاد شده تعطیل نشود شرکت آبشارگستر ورشکسته خواهد شد چرا که ظرفیت تولید آرد خبازی توسط هر دو کارخانه بازار استان را اشباع کرده است.

این معضل علاوه بر اختلافاتی که میان این دو واحد تولیدی آرد ایجاد کرده مسئولان استانی را نیز دچار مشکل کرده و چگونگی مدارا کردن با آن‌ها دردسری بزرگ برای مسئولان استانی به خصوص در شورای آرد و نان شده است.

در این میان استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است باید به گونه‌ای رفتار شود تا هیچ یک از این دو واحد تولیدی تعطیل نشده و کارگران آن بیکار نشوند.

سید موسی خادمی اعتقاد دارد در گذشته تعطیلی این واحدها مشکلات زیادی را برای استان ایجاد کرده و اکنون مسئولان باید تدبیری بیاندیشند که روند نامطلوب گذشته و تعطیلی و بیکاری تعداد زیادی کارگر تکرار نشده و خط تولید هیچ‌کدام تعطیل نشود.

انتهای پیام/2571/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول