اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول انتشارات «شهر دانا»:

سود حاصل از نمایشگاه کتاب به ناشران بازگردد

مدیر مسئول انتشارات «شهر دانا» گفت: سود حاصل از نمایشگاه‌های کتاب باید به ناشران بازگردد.

سود حاصل از نمایشگاه کتاب به ناشران بازگردد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نمایشگاه کتاب همدان 28 آبان تا 3 آذر ماه در همدان برگزار می‌شود که در این راستا رضا نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، با اشاره به اینکه کار خود در بخش انتشارات کتاب را از سه سال پیش آغاز کرده، افزود: بنده به مناسبت کار اجرایی که داشتم اما انتشارات را انتخاب کردم زیرا با کتاب بیشتر با مخاطب می‌توان ارتباط برقرار کرد.

وی تصریح کرد: انتشارات راهی است که می‌تواند اصطلاحات علمی و فنی را به زبان عامه بیان کند و این امر در حوزه کتاب می‌تواند راهگشا باشد.

مدیرمسئول انتشارات «شهر دانا» یادآور شد: تاکنون 17 عنوان کتاب را طراحی و ارائه کرده‌ایم که در سطح کشور با استقبال کم‌نظیری مواجه شد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کتب این انتشارات چهار تا پنج بار چاپ مجدد شده است، بیان داشت: این کتب حتی مورد پسند متولیان امر واقع شده است.

نعمتی با اشاره به اینکه حوزه بهداشت متولی خاص خود را دارد، افزود: در دو سال قبل برگزیده سومین همایش رسانه‌های سلامت شدم که از وزیر بهداشت وقت، لوح افتخار و تندیس جشنواره را دریافت کردم.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز در سومین همایش شهید مطهری همدان نیز به عنوان برگزیده فرایند برتر آموزشی انتخاب شدم که مقاله‌ام در مجله ISI  نیز چاپ شد.

مدیرمسئول انتشارات «شهر دانا» افزود: تاکنون 240 جلد کتاب در حوزه سلامت کودکان چاپ کردیم که بی‌نظیر است.

*قیمت افسارگسیخته کاغذ معضل اصلی چاپ و نشر

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های حوزه چاپ و نشر نیز اذعان کرد: سال گذشته قیمت افسارگسیخته‌ کاغذ یکی از معضلات بود که موجب بروز مشکلاتی شد.

نعمتی با بیان اینکه پروسه چاپ یک ماه تا 45 روز طول می‌کشد، یادآور شد: کتاب کالایی است که قبل از چاپ باید قیمت تمام شده بر روی کاغذ درج شده باشد اما سال قبل قیمت تمام شده از سوی انتشارات اعلام می‌شد، و وقتی کتاب مد نظر چاپ می‌شد می‌دیدیم که آن قیمت دیگر کفاف هزینه‌ها را نمی‌داد.

وی با اشاره به امکانات حمایتی ناچیز اذعان کرد: انتظار داشتیم که مسئولان وام‌هایی را با سودهایی ناچیز در اختیار ناشران قرار دهند اما این طور نشد.

مدیرمسئول انتشارات «شهر دانا» با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در همدان خاطرنشان کرد: هرچه نمایشگاه‌ها بیشتر باشد، بر بارور شدن سطح مطالعه، فرهنگ عمومی مردم و اهمیت دادن به  مبانی مطالعه اثر می‌گذارد.

وی گفت: البته باید حواشی کار را نیز بسنجیم به طوری که سود حاصل از این نمایشگاه در اختیار ناشران قرار گیرد.

*ضرورت مبادله کتاب در بین ناشران داخل و خارج از استان

نعمتی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب همدان بیشترین غرفه‌ها را ناشران خارج از استان در اختیار دارند در صورتی که باید به کتاب‌های ناشران استانی نیز توجه شود.

وی افزود: ناشران باید بتوانند کتاب‌های خود را با سایر استان‌ها مبادله کنند و کتاب‌های مبادله شده را در نمایشگاه شرکت داده تا کتاب‌های ناشران یک استان در سایر استان‌ها نیز به فروش برسد.

مدیرمسئول انتشارات «شهر دانا» خطاب به مسئولان و متولیان امر اذعان کرد: سازمان‌هایی چون صدا و سیما، آموزش و پرورش، ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی شهرداری و پست بنا به دلایلی هر ساله نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند و در آن از ناشران سایر استان‌ها دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها، کتاب‌های ته‌مانده انبارها با یک سوم قیمت عرضه می‌شود که چندان هم کاربردی نیستند.

نعمتی تأکید کرد: این ادارات باید در برگزاری نمایشگاه با ارشاد اسلامی هماهنگ داشته باشند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

وی گفت: در حوزه کتاب نباید به حالت افسارگسیخته کتاب‌هایی از خارج از استان آورده شود که صنعت چاپ و نشر استان را به حالت رکود ببرد.

انتهای پیام/89003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول