اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران:

هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب تقویت اقتصاد نشر است

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: یکی از اهداف اصلی در برگزاری نمایشگاه کتاب، تقویت اقتصاد صنعت نشر است.

هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب تقویت اقتصاد نشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عظیمی امشب در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران که در سالن آمفی‌تئاتر نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف دیگر در برگزاری نمایشگاه‌ کتاب توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد: در واقع مسئولان به دنبال پایدار کردن جریان مطالعه در کشور هستند به طوری که مردم در هر شرایطی با کتاب مأنوس بوده و مطالعه کنند.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی زیرساخت توسعه و پیشرفت در هر کشوری است، تأکید کرد: مطالعه کتاب منشأ اندیشه است و تقویت فکر و اندیشه درخت علم و دانش را تناور می‌کند.

عظیمی ادامه داد: رواج علم و دانش در یک کشور سبب پیشرفت شده و موجبات آسایش روحی مردم را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر اصل کمک به مردم باشد باید فرهنگ کتابخوانی را تقویت کرد.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه تقویت اقتصاد نشر می‌تواند در چرخه تولید و فروش کتاب تسهیل ایجاد کند، عنوان کرد: در شرایط بهتر برای ناشران دسترسی مردم به کتاب تسهیل شده و طالبان علم و فضیلت تکریم می‌شوند.

عظیمی با اشاره به یارانه تعلق گرفته به نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور بیان کرد:‌ سال جاری حدود 22 میلیارد ریال یارانه برای نمایشگاه‌های کتاب در نظر گرفته شده که بخشی از آن توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به مردم اهدا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ارائه تخفیف و بن برای کتاب به نوعی تکریم اهالی فرهنگ است، اذعان کرد:‌ علاوه بر این به نوعی تلاش می‌شود در استان‌هایی که به لحاظ علمی جایگاه ویژه‌ای دارند یارانه بیشتری تزریق شود.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران متذکر شد:‌ در این راستا آمادگی داریم که در خراسان رضوی هر نوع نمایشگاه تخصصی در هر زمان در نظر گرفته شده را برگزار کنیم.

عظیمی در پایان با اشاره به مشکلات مالی که گریبان وزارت ارشاد را گرفته است، یادآور شد: با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور و وزارت ارشاد تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بساط نمایشگاه‌های استانی برچیده نشود.

انتهای پیام/2202/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول