اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد ساری:

عزاداری محرم در راستای آگاهی‌بخشی جامعه باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری گفت: عزاداری محرم در راستای آگاهی‌بخشی جامعه در مورد قیام عظیم عاشورا باشد.

عزاداری محرم در راستای آگاهی‌بخشی جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری مهدی سعیدی‌ساروی با اشاره به مراسم عزاداری ایام محرم اظهار داشت: این عزاداری باید هر ساله پررنگ‌تر شود و با تحقق آن ارزش‌های دینی و اسلامی زنده و پایدار می‌ماند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری با بیان اینکه عزاداری‌های محرم در راستای آگاهی‌بخشی جامعه از پیام بزرگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) باشد، افزود: مجالس عزاداری سبب آشنایی مردم با مباحث دینی و مذهبی می‌شود.

وی ادامه داد: عاشورا دانشگاهی است که تا تاریخ ادامه دارد درس بهتر زندگی کردن و مردانگی را می‌آموزد و هیات‌های مذهبی در این ایام باید از خرافه‌گرایی دوری کنند.

این مسئول امام حسین(ع) را اسوه مقاومت و دلیری دانست و خاطرنشان کرد: در آستانه ایام قیام اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم و صفر آنچه که می‌تواند دل‌های ما را جلا دهد فضای نورانی یاد و نام اباعبدالله(ع) است.

سعیدی ادامه داد: توجه به نام امام حسین(ع) توجه ویژه به همه خوبی‌ها، گذشت‌ها، ایثارگری‌ها و خلوص نیت، اطاعت محض از خداوند و عمل به تکالیف الهی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد ساری یکی از برنامه‌های ارشاد ساری در این ایام را حرکت نمادین کاروان اسرا دانست و خاطرنشان کرد: این حرکت نمادین هر ساله با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد ساری، معاونت فرهنگی شهرداری و گروه‌های تعزیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم در سال گذشته از این برنامه گفت: حرکت نمادین کاروان اسرا با آتش‌زدن خیمه‌ها از میدان امام شروع شده و با همراهی مردم عزادار تا دفتر نماینده ولی فقیه در استان ادامه پیدا می‌کند.

سعیدی به برگزاری نمایشگاه کتاب در ایام محرم اشاره کرد و افزود: نمایشگاه بزرگ استانی با حضور ناشران برتر از 25 آبان الی دوم آذر ماه برپا می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری ساعات آغاز به‌کار این نمایشگاه را از 9 صبح تا 20 شب دانست و تاکید کرد: خریداران از تخفیف ویژه 15 تا 40 درصدی برخوردار می‌شوند.

سعیدی افزود: در بیست و یکمین نمایشگاه هفته کتاب مازندران 30 غرفه را به ناشران برتر استان اختصاص می‌دهیم که عناوین بسیار متنوعی با موضوعات آموزشی، مذهبی، اجتماعی، دانشگاهی و علوم پایه از آن جمله است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول