اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه محرم

طرح «احسان حسینی» در فارس آغاز می‌شود

همزمان با آغاز ماه محرم طرح «احسان حسینی» توسط کمیته امداد استان فارس اجرا می‌شود.

طرح «احسان حسینی» در فارس آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد فارس، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: در راستای بهره‌مندی خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی استان از فیوضات ماه محرم به ویژه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) طرح احسان حسینی در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود.

محمد بدری افزود: این طرح با همکاری هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد اجرا می‌شود به این صورت که خیران و هیئت‌های مذهبی می‌توانند بخشی از نذورات خود را به کمیته امداد امام خمینی استان فارس تحویل بدهند تا این نهاد با توجه به داشتن بانک اطلاعاتی قوی از نیازمندان، نذورات اهدایی را بین آنان توزیع کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان فارس تصریح کرد: ترویج سنت‌های حسنه، احسان و نیکوکاری و همچنین بهرمندی خانواده‌های نیازمند از ظرفیت ماه محرم از اهداف اجرای طرح احسان حسینی است.

به گفته وی، در این طرح با حفظ حرمت و عزت نفس خانواده‌های نیازمند، نذورات بین آنان توزیع می‌شود.

بدری تصریح کرد: مردم متدین و نیکوکار استان فارس در سال گذشته 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به طرح احسان حسینی کمک کردند.

مردم در نذورات محرم فقرا را فراموش نکنند

مدیرکل کمیته امداد شهرستان شیراز نیز در همین زمینه از عموم مردم خواست تا در سفره‌های اکرام ماه محرم و نذورات خود فقرا را فراموش نکنند.

مرآت رسولی در جمع مدیران و حامیان ایتام ناحیه 2 آموزش و پرورش شیراز اظهار داشت: امروز تنها چیزی که می‌تواند مدل فقر را تغییر دهد و از انتقال آن به نسل‌های جدید جلوگیری کند، مشارکت تمام افراد در امور خیر و کمک به نیازمندان است.

وی افزود: بر اساس روایات دین مبین اسلام و سخنان گهربار پیامبر اکرم (ص) با منزلت‌ترین مردم نزد خداوند کسانی هستند که در راه خیرخواهی برای خلق کوشاترین افراد باشند.

رسولی در ادامه با تشریح 50 مدل خدمتی کمیته امداد امام خمینی به محرومان و مستضعفان از عموم همشهریان و هم‌استانی‌ها درخواست کرد در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری محرم‌الحرام در نذورات و سفره‌های اطعام حسینی نیازمندان و محرومان را فراموش نکنند و این عزیزان را بر خوان گسترده حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) میهمان کنند.

وی با اشاره به آمار یک‌هزار و 800 نفری دانشجویان و سه هزار و 500 نفری دانش‌آموزان مورد حمایت در کمیته امداد امام خمینی شیراز اظهار داشت: در میان این افراد نخبگانی کوشا و مستعد وجود دارند که اگر مورد حمایت جدی و شایسته واقع شوند، آینده‌سازان راستین جامعه خواهند بود و در غیر این صورت مورد هجوم آسیب‌های جدی جامعه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2448/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول