اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ عاشورایی در ایران نهادینه شده است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها که در مقابل ایران اسلامی قدرت‌نمایی می‌کنند، بدانند فرهنگ عاشورایی در این جامعه نهادینه شده است.

فرهنگ عاشورایی در ایران نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امشب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مهدیه این شهر حاکم شدن امنیت در جامعه را از دغدغه‌های امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: امنیت در زمان امام حسین (ع) از هر لحاظ آسیب دیده بود.

وی به تلاش حکومت یزید در ساکت کردن مردم با ظلم و ستم اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کردند جامعه را با زور و تزویر به انحراف بکشانند.

رمضانی با بیان اینکه نهادینه شدن ناامنی در زمان امام حسین (ع) به مرحله خطرناکی رسیده بود، خاطرنشان کرد: معروف‌ها در جامعه ترک شده بود و منکرها را احیا کرده بودند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حکومت یزید را مرگ سنت‌ها توصیف کرد و گفت: حیثیت و آبروی افراد در زمان امام حسین (ع) امنیت نداشت و باید از این موضوع درس گرفته شود.

وی با اشاره به حفظ آبرو و حیثیت افراد در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: حفظ آبرو و حیثیت افراد در اصل 29 قانون اساسی تاکید شده است.

رمضانی به توجه غرب به امنیت، حیثیت و مال افراد اشاره کرد و یادآور شد: افراد در از بین بردن حیثیت، مال و سلامت خود در دنیای غرب آزاد هستند اما در اسلام اینگونه نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه افراد حق ندارند آبروی خود را از بین ببرند، اظهار کرد: حرام و حلال در اسلام مشخص است.

وی حفظ حیثیت افراد را از خطوط قرمز اسلام خواند و تصریح کرد: آبروی انسان مومن بالاتر از کعبه است و حریم انسان‌ها در جامعه اسلامی باید حفظ شود.

رمضانی بهتان، غیبت و بیرون کردن افراد از صحنه را از نکته‌های بسیار اساسی و مهم دانست و بیان کرد: ترور شخصیت از ابتدا وجود داشته و پس از رحلت پیامبر (ص) به صورت جدی مطرح بوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری انسان را موجودی عزیز توصیف کرد و افزود: انسان موجودی اجتماعی است و باید عزت افراد حفظ شود.

وی تمام احکام اسلامی را برای بالا بردن و هویت‌بخشی انسان‌ها ذکر کرد و یادآور شد: انسان می‌خواهد دیگران حرمت او را حفظ کنند.

*پخش شایعه از گناهان کبیره است

رمضانی در ادامه با بیان اینکه اسلام با اشاعه فحشا مخالف است، اذعان کرد: پخش شایعه از گناهان کبیره است و اسلام اجازه تجسس را به افراد نمی‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به مطرح کردن حیات طیبه در حوزه‌های فردی، اجتماعی و حیات پاک از طرف ائمه (ع) اشاره کرد و افزود: حرمت‌ها و حریم‌ها در جامعه قرآنی باید حفظ شود.

وی همچنین کشتار مسلمانان در سوریه و مصر را به دلیل فهم نادرست از دین دانست و بیان کرد: جریان‌های سلفی و تکفیری حرکت ضد امنیتی را در جامعه اسلامی شیوع دادند و مسلمانان را تهدید و تکفیر می‌کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه لیبرالیسم و امپریالیسم اکنون روش ضد امنیتی دوران بنی‌امیه را انجام می‌دهد، تصریح کرد: ایجاد دولت اسلامی از وظایف امام (ع) در نخستین فرصت است ضمن اینکه امام (ع) باید امنیت را در تمام زمینه‌ها فراهم کند.

وی تربیت صحیح را نیازمند فضای امن عنوان کرد و گفت: اگر انسان فرصت‌ها را از دست دهد تبدیل به تهدید می‌شود.

*لبیک به امام حسین (ع) سبک زندگی دینی است

وی بر هدایت جامعه به طرف سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: لبیک گفتن به امام حسین (ع) به معنای حرکت به طرف سبک زندگی دینی و تفکر عاشورایی است.

رمضانی با بیان اینکه زمینه نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی باید در جامعه فراهم شود، تصریح کرد: پیوند با امام حسین (ع) باید در جامعه ایجاد شود و این امر با تلاش افراد و دولت اسلامی محقق می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عبودیت و بندگی حق‌تعالی را مهم‌ترین وظیفه انسان‌ها برشمرد و افزود: آنها که در مقابل ایران اسلامی قدرت‌نمایی می‌کنند بدانند فرهنگ عاشورایی در این جامعه نهادینه شده است.

*شکستن قدرت خیالی استکبار دستاورد نظام اسلامی

وی با اشاره به اینکه تفکر استکبارزدایی در جامعه اسلامی و غیر اسلامی در حال نهادینه شدن است، تصریح کرد: شکستن قدرت خیالی استکبار از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول