اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

احیای دین موجب بازگشت مردم به معنویت می‌شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: احیای نشانه‌های دین موجب بازگشت مردم به معنویت می‌شود.

احیای دین موجب بازگشت مردم به معنویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امشب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مهدیه این شهر مجالس امام حسین (ع) را از معروف‌های بزرگ خواند و اظهار کرد: بسیاری از معارف الهی در مجالس امام حسین (ع) عرضه می‌شود.

وی، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در شناخت مردم از دین را بسیار کارساز عنوان کرد و افزود: توسعه باورهای دینی از مهم‌ترین کارکردهای مجالس امام حسین (ع) است.

آیت‌الله رمضانی با تأکید بر تقویت و تثبیت پیوند درونی افراد با اهل بیت (ع) بیان کرد: قرآن و عترت باید در مجالس امام حسین (ع) حفظ شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اهل بیت (ع) را زبان قرآن دانست و تصریح کرد: مرور بر کلام اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) تفسیر آیه‌های عینی و حقیقی قرآن است.

وی با بیان اینکه مجالس امام حسین (ع) باید برای مردم کلاس درس باشد، اذعان کرد: مجالس امام حسین (ع) هر سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

*بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت حلقه‌های متصل به‌هم

آیت‌الله رمضانی در ادامه به حلقه‌های متصل به همدیگر بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت اشاره کرد و یادآور شد: هجرت پیامبر (ص) موجب حدوث اسلام شد و پیام‌های دینی را برای بشر منتشر کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، هجرت دوم در اسلام را از مدینه به مکه و کربلا توصیف کرد و افزود: هجرت امام حسین (ع) برای بقای اسلام بود.

وی، هجرت امام حسین (ع) را سبب حفظ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) برای قدرت‌طلبی و دنیاخواهی نبود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به قدرت معنوی امام حسین (ع)، اظهار کرد: حکومت نزد امام (ع) امانت است و دنیا در نگاه ائمه (ع) بسیار کوچک‌تر از آن است که معبود و معشوق خود بدانند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری قیام امام حسین (ع) را به دلیل تعطیل شدن نشانه‌ها و ارزش‌های دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: دین در زمان امام حسین (ع) کارکرد خود را از دست داده بود و اثر فردی و اجتماعی نداشت.

وی به دوران پیامبر (ص) اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر (ص) جریانی را ایجاد کرد که فکر، عقیده و عمل مردم ساماندهی شد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مردم در دوره جاهلیت بت می‌پرسیدند، تصریح کرد: مردم در جاهلیت به قیامت باور نداشتند و بی‌حرمتی نسبت به زن، بردگی انسان نسبت به انسان و طبقه حاکم و محکوم در جامعه نهادینه شده بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به اصلاح جامعه توسط پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: فکر، اندیشه و کرامت انسانی در دوره پیامبر (ص) جایگاه خود را پیدا کرده بود اما پس از مدتی اتفاق‌هایی افتاد که این موضوع‌ها تعطیل شد.

وی با اشاره به فساد حاکمیت در دوره یزید، خاطرنشان کرد: جاهلیت در حکومت یزید در حال تکرار شدن بود.

* احیای نشانه‌های دین موجب بازگشت مردم به معنویت می‌شود

آیت‌الله رمضانی، بی‌مهری نسبت به دین در جامعه را سبب از بین رفتن امنیت و کمال خواند و بیان کرد: احیای نشانه‌های دین موجب بازگشت مردم به معنویت می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، وجود امنیت در جامعه را سبب آرامش مردم دانست و اظهار کرد: ایجاد آرامش از وظایف حاکمیت است.

وی با تأکید بر رونق اقتصادی و ایجاد امنیت در جامعه، یادآور شد: فقر مشکل خطرآفرین برای جامعه اسلامی است.

آیت‌الله رمضانی، قیام امام حسین (ع) را برای احیای حدود و احکام الهی ذکر کرد و افزود: خط قرمزها باید مورد توجه باشد زیرا جامعه با نادیده گرفتن خط قرمزها ضربه‌پذیر می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری احیای صحیح حدود و احکام الهی را سبب به مصلحت رسیدن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امنیت جانی، ناموسی، حیثیتی، اقتصادی، قضایی و ... در اسلام بسیار مهم است.

وی با تأکید براینکه تمام شهروندان مسلمان و غیر مسلمان در جامعه اسلامی از امنیت برخوردارند، اظهار کرد: امام علی (ع) در خطبه 40 نهج‌البلاغه می‌فرماید اگر در جامعه حکومت نباشد هرج و مرج ایجاد می‌شود و نتیجه آن ناامنی، فقر و هلاکت است.

آیت‌الله رمضانی به نفوذ دشمن از درون و بیرون جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن داخلی و خارجی را باید شناخت و با آن مبارزه کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جامعه اسلامی حق مظلوم از ظالم گرفته می‌شود، تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) ایجاد امنیت در جامعه بود.

انتهای پیام/84001/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول