اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته اول لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‎های کشور

پیروزی پرقدرت بهشت گرگان در برابر پتروشیمی بندرامام + تصاویر

از هفته اول رقابت‎های لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‎های کشور، بهشت هیرکان سولن گرگان توانست با قدرت پتروشیمی بندرامام را شکست دهد.

پیروزی پرقدرت بهشت گرگان در برابر پتروشیمی بندرامام + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از هفته اول رقابت‎های لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‎های کشور عصر امروز تیم بهشت هیرکان سولن گرگان در سالن امام خمینی مجموعه ورزشی آزادی گرگان به مصاف پتروشیمی بندرامام رفت که در نهایت توانست با کسب امتیاز 82 بر 44 پیروز میدان شود.

* نفرات اصلی تیم بهشت هیرکان سولن گرگان:

سعید صالحی، نیما بخشی، امیر الله‎وردی، امید دهقانیان، دانیال ایزدپناه

سرمربی: محمد ایزدپناه

*نفرات اصلی پتروشمی بندرامام:

علیرضا قنواطی، عرفان‎ شاه‎وردی، سروش دهقانی، محمد یزدان‎پناه، محسن کریمی

سرمربی: رضا محمدی‎منش

حمایت تماشاگران و پیروزی گرگان در کوارتر اول

در کوارتر اول این بازی که بسیار فیزیکی پیش رفت، گرگانی‎ها با به کارگیری تکنیک‎ و تاکتیک‎های مختلف و با راهنمایی‎های محمد ایزدپناه سرمربی این تیم، تلاش فراوانی را انجام دادند تا در بسیاری از دقایق بتوانند برتری خود را نسبت به حریف حفظ کنند.

هرچند که این تیم جوان بسیاری از موقعیت‎ها و پرتاب‎های خود را از دست می‎داد اما در پی حمایت بی‎‎وقفه تماشاگران بسکتبال‎دوست گرگانی با انرژی و دقت بیشتری به کار خود ادامه دادند.

در ثانیه‎های پایانی این کوارتر مبین شیخی بازیکن کوتاه‎قد و خوش‎تکنیک بهشت هیرکان سولن گرگان که با شماره پنج به میدان رفته بود با یک پرتاب سه امتیاز زیبا را برای گرگان کسب کند تا در نهایت این کوارتر با نتیجه 21 بر 13 به نفع بهشت هیرکان سولن گرگان به پایان برسد.

 

ایزدپناه: دفاع خوب رمز پیروزی در نیمه اول

اما در کوارتر دوم نظم بهتری بر بازی حاکم بود و دو تیم با یک برنامه منظم و انجام حمله‎های متوالی یک بازی زیبا را به نمایش گذاشتند تا تماشاگران و مربیان دو تیم از این کوارتر راضی باشند.

برتری بهشت هیرکان سولن در مالکیت توپ و برتری امتیاز در کوارتر دوم نیز ادامه داشت و در ثانیه‎های پایانی این کوارتر نیز باز هم مبین شیخی با یک حمله سرعتی به سمت سبد پتروشیمی بازیکنان این تیم را مجبور به انجام خطا کرد تا شیخی با پرتاب پنالتی امتیاز گرگان را به 39 برساند و در مجموع پایان کوارتر دوم و نیمه اول باز هم گرگان با نتیجه 39 بر 21 پیروز میدان باشد.

در بین دو نیمه نیز محمد ایزدپناه با ابراز رضایتمندی از عملکرد بازیکنانش با راهنمایی‎هایی که انجام می‎داد به بازیکنانش گفت: اگر در این نیمه نتیجه مطلوبی گرفتیم در اصل به دلیل انجام دفاع مناسب و خوب بود.

سعید صالحی تاثیرگذارترین بازیکن در کوارتر سوم

اولین امتیاز کوارتر چهارم نیز برای گرگانی‎ها رقم خورد و سعید صالحی با یک حرکت سه‌گام توانست امتیاز گرگانی‎ها را به 41 برساند.

اما در چهار دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم محمد ایزدپناه به دلیل عدم رضایت از عملکرد تیمش با درخواست زمان استراحت نکات فنی را به آنها گوشزد کرد.

در این کوارتر سعید صالحی با انجام حرکات دفاعی و تهاجمی و کسب امتیازهای متوالی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان زمین بود که در نهایت کوارتر سوم نیز با برتری بهشت هیرکان سولن و با نتیجه 60 بر 30 به سود گرگانی‎ها پایان یافت.

مرور تمرین و پیروزی در کوارتر چهارم برای گرگان

کوارتر چهارم که دقایق سرنوشت‎ساز برای میهمان گرگانی‎ها به حساب می‎آمد برای گرگانی‎ها با مرور تاکتیک‎ها و به نوعی یک تمرین جدی پیش می‎رفت؛ چون اختلاف امتیازی تیم گرگان با میهمان خود به حدی بود که جبران برای پتروشیمی بسیار سخت پیش می‎رفت.

در هشت دقیقه مانده به پایان بازی بازهم محمد ایزدپناه سرمربی بهشت هیرکان سولن در وقت استراحت به بازیکنانش بر انجام ضدحمله و عدم مغرور شدن نسبت به اختلاف امتیاز تاکید داشت که این نکته برای تیم بسیار مفید بود تا گرگان اختلاف امتیاز خود با حریفش را بیشتر کند.

این اختلاف امتیاز به حدی بود که بازی در یک دقیقه مانده به پایان وقت قانونی به پایان رسید و بهشت هیرکان سولن با یک پیروزی قدرتمند هفته اول لیگ را پشت سر گذاشت.

بر اساس این گزارش سعید صالحی از بهشت هیرکان سولن گرگان با کسب 20 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن و سروش دهقانی از پتروشیمی بندرامام نیز به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

-----------------------------------

عکس و گزارش از سالار احمدی

-----------------------------------

انتهای پیام/83004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول