اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی:

تولید با کیفیت راهی برای اتکا به صادرات غیرنفتی است

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تولید باکیفیت را راهی برای اتکا به صادرات غیرنفتی دانست و گفت: باید با افزایش میزان تولیدات باکیفیت، بیش از پیش به صادرات غیرنفتی متکی شویم.

تولید با کیفیت راهی برای اتکا به صادرات غیرنفتی است

رجب رحمانی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و تولیدی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: استان قزوین یکی از استان‌های مهم کشور است که در زمینه‌های معادن، صنعت و کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و برخی از معادنی که در استان قزوین وجود دارد منحصر به فرد بوده و شهرت کشوری دارند.

این مسئول عنوان کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های استان قزوین که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و اتاق بازرگانی قزوین برگزار شده است، شرکت‌های تولیدی و صادراتی استان با روحیه‌ای امیدوار حضور پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از این شرکت‌ها معتقد بودند که نباید واردات کالا داشته باشیم زیرا توانایی تولید بسیاری از محصولات را داریم و می‌توانیم تولیدات کالاهای داخلی را بیش از وضع موجود گسترش دهیم.

رحمانی بیان کرد: این شرکت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی با وجود مشکلات عدیده، شعار «ما می‌توانیم» را در خود ایجاد کردند.

این مسئول  گفت: در خصوص حمایت از کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود باید تعرفه های واردات را تنظیم کنیم البته واردات میزان کمی از این کالاها برای ایجاد رقابت خوب است اما نباید اجازه واردات بی‌رویه کالاها داده شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: واردات بی‌رویه کالاها موجب می شود که تولیدکنندگان داخلی از تولید دلسرد شوند و خسارات زیادی را متحمل شوند.

رحمانی اضافه کرد: باید به کارآفرینان بها دهیم و مشکلات آنها را بررسی کرده و راهکار مناسبی برای رفع آنها پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در جریان تحریم باید روی پای خود بایستیم و از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور به خوبی استفاده کرده و به مرور زمان وابستگی به نفت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه باید سعی کنیم تولیدات غیرنفتی را افزایش دهیم و در صادرات به آنها متکی باشیم، گفت: در استان قزوین در بخش‌های مختلف صادرات خوبی داریم که امیدواریم با همکاری مسئولان میزان صادرات آنها روند رو به رشدی داشته باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از واحدهای تولیدی مواد اولیه خود را از دیگر کشورها تأمین می‌کنند، به دلیل تحریم و نوسانات قیمت ارز با مشکلاتی روبرو شده‌اند بنابر این تولیدکنندگان باید در خصوص ثبات بازار و ثبات قیمت اطمینان داشته باشند.

رحمانی ابراز داشت: مسئولان استان و بانک‌ها باید ضمن نظارت بر امور، کارگشا باشند و طوری نشود که واحدهای تولیدی برای دریافت وام با تاخیر زیادی روبرو شوند.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول