اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس:

برپایی نمایشگاه‌های تخصصی موجب ارتقای صنعت می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارتباطات و مشارکت ایجاد شده در نمایشگاه موجب به وجود آمدن ایده‌های علمی تازه، ارتقای کیفیت و ایجاد تعاملات بین‌المللی می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز تحول و دگرگونی در صنعت شود.

برپایی نمایشگاه‌های تخصصی موجب ارتقای صنعت می‌شود

روح‌الله عباسپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور است و در زمینه‌های مختلف از اعتبار ویژه‌ای برخوردار بوده و موقعیت مناسبی دارد و شهر صنعتی البرز جزو نخستین شهرک‌های صنعتی در ایران بوده و استان قزوین در حوزه صنعت جایگاه پنجم را در سطح کشور داراست.

وی در خصوص اینکه حوزه صادرات استان چه ظرفیت‌هایی دارد بیان کرد: قزوین ظرفیت صادراتی خوبی دارد به خصوص در حوزه کالاهای غیر فلزی مانند کاشی، فلز و مواد شوینده که توانمندی‌های استان در این زمینه‌ها قابل توجه است و برخی از این محصولات به اروپا هم صادر می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: صادرات جزو ضروری‌ترین مسایلی است که باید توجه مسئولان را به خود جلب کند و تولیدات داخلی ما زمانی که بتوانیم وارد بازار کشورهای دیگر شویم جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند کرد.

عباسپور افزود: باید به تولیدات خود در زمینه فراورده‌های نفتی هم  توجه داشته باشیم و البته در کنار آن زمینه صادرات غیر نفتی را هم فراهم کنیم.

وی در خصوص اینکه در سال حماسه اقتصادی چه اقداماتی برای رشد و ارتقای صنعت و صادرات صورت گرفته اذعان کرد: در زمینه امور گمرکی قوانینی به تصویب رسیده و اقدامات دیگری هم درحال بررسی هستند تا بتوانیم حمایت بیشتری از صادرکنندگان داشته باشیم. در ضمن دولت باید قوانینی را برای تسهیل بازار کسب و کار ارائه و شرایط لازم را در این زمینه فراهم کند.

عباسپور مشکل نقدینگی را مهمترین معضلی دانست که باید برای رفع آن تلاش شود و افزود: موضوع پرداخت تسهیلات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا به این ترتیب بخشی از مشکلات برطرف شود.

وی موضوع تحریم‌ها را نیز در بخش صادرات موثر دانست و در خصوص راهکارهای پررنگ شدن حضور بخش خصوصی در استان اظهار داشت: طبق اصل 44 قانون اساسی باید واگذاری‌هایی در بخش صنعت انجام شود تا موجبات حضور جدی‌تر آنان در این بخش فراهم شده و سبب افزایش اشتغال و رونق فضای کسب و کار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه صنعت کارشناسانه عمل کنیم بر نظارت دقیق دولت بر بخش خصوصی تاکید کرد.

این نماینده مجلس در زمینه اهمیت و کارکرد برپایی نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان گفت: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی بسیار موثر است زیرا ظرفیت و قابلیت‌های صنعت استان را به نمایش می‌گذارد.

عباسپور ادامه داد: نمایشگاه می‌تواند زمینه بازاریابی مناسب را فراهم کرده و موجب آشنایی با استعدادها و انتقال تجربیات واحدهای موفق حاضر در نمایشگاه شود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس در پایان گفت: نمایشگاه‌های تخصصی سبب می‌شود تا شرکت‌هایی که ظرفیت‌های مالی مناسبی هم ندارند بتوانند با شرکت در این برنامه توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و زمینه‌های رشد خود را فراهم کنند.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول