اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

مذاکره در سایه "هیهات من الذله" انجام می‌گیرد

امام جمعه لنده با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات در ژنو گفت: گروه 1+5 بداند که مذاکره در سایه "هیهات من الذله" خواهد بود و هیچ‌گاه عزت و استقلال خود را برای مذاکره زیر پا نخواهیم گذاشت.

مذاکره در سایه "هیهات من الذله" انجام می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با اشاره به فلسفه قیام عاشورا، اظهار داشت: مکتب عاشورا برای ما یک مکتب تمام نشدنی و مدرسه عشق و ایثار است.

وی افزود: عاشورا و پیام های آن هر کدام برای انسان درس آزادی و آزادگی و درس عشق و دلدادگی است.

امام جمعه لنده گفت: پیام‌های عاشورا برای ما جز سربلندی و عزت و افتخار به همراه نداشته و چنگ زدن به این مکتب راه عزت و سربلندی را برایمان میسر خواهد کرد.

حجت الاسلام کیانی‌اصل تصریح کرد: با نگاهی به پیام های عاشورا می‌توان دریافت که عزت انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا شکل گرفته است.

وی افزود: ما هرگز عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را زیر پا نخواهیم گذاشت و مذاکره را در سایه "هیهات من الذله" انجام خواهیم داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: اگر دشمنان انقلاب و اسلام دیروز به واسطه سلطه و استعمار ما را به حساب نمی‌آوردند، امروز باید ساعت‌ها به فرامین رهبری گوش فرا دهند تا بتوانند از مهلکه‌های دست به گریبان خود را برهانند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل خاطرنشان ساخت: جایی که لازم باشد برای حفاظت از دین جان را قربانی می‌کنیم و نمی‌گذاریم روحیه شهادت و ایثار که مهمترین دستاورد قیام عاشوراست به زمین بماند.

وی خطاب به خواص جامعه یادآور شد: دشمن‌شناسی و تشخیص مسیر صحیح اسلام یکی از وظایفی است که خواص جامعه باید برای مردم روشن سازند.

وی تصمیم‌گیری صریح و روشن را از ویژگی خواص جامعه خواند و گفت: هر آفتی که به جامعه ما ضربه می‌زند ناشی از بی‌بصیرتی خواص جامعه در گذشته بوده است.

حجت الاسلام کیانی‌اصل در ادامه 13 آبان را تکمیل حماسه سیاسی در کشور دانست و گفت: ملت قهرمان ایران در 13 آبان امسال با شور و حرارت وصف‌ناپذیر و حضور گرم خود در راهپیمایی تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وی افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌ها برای حذف شعار مرگ بر آمریکا در راهپیمایی 13 آبان، این شعار کوبنده‌تر از گذشته با مشت‌های گره‌کرده و فریادی رساتر سر داده شد.

امام جمعه لنده به نذورات در شب‌های محرم و روز تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: ما با اجرای نذورات خود نباید زمینه اصراف را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل برنامه‌ریزی منظم جهت انجام نذورات را ضروری خواند و گفت: خانواده‌هایی که می‌خواهند نذر خود را ادا کنند سعی داشته باشند این کار را در طول شب‌های محرم انجام دهند و ترافیک نذورات را در روز تاسوعا و عاشورا به راه نیندازند.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هیچ کس نباید مجموعه مذاکره‌کننده ایرانی را سازش‌کار بداند.

انتهای پیام/82013/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول