اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه خارگ:

مبارزه با استکبار یکی از درس‌های قیام عاشورا بود

خطیب نماز جمعه خارگ، مبارزه با استکبار را یکی از مهم‌ترین درس‌های قیام عاشورا دانست.

مبارزه با استکبار یکی از درس‌های قیام عاشورا بود

به  گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز خارگ با توصیه خود و دیگران به تقوا، اظهار داشت: عمل صالح یکی از مصادیق تقوا و رحمت و مودت نیز از مصادیق عمل صالح است.

وی با اشاره به آیه 23 سوره شورا، تصریح کرد: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌فرماید که به آن‌هایی که ایمان آورده‌اند بشارت ده، که در برابر ابلاغ رسال، جز محبت و دوستی با خویشاوندانم چیزی نمی‌خواهم.

امام جمعه خارگ عنوان کرد: همانگونه که ابن عباس نقل کرده است، در اینجا "إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى‏" همان امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و فرزندان این دو هستند.

امام جمعه خارگ با نقل داستان قاسم فرزند هارون الرشید، گفت: قاسم بخاطر دوستی و محبت به اهل بیت، از ولیعهدی گذشت و در لحظه جان دادن نیز امام علی(ع) به استقبال ایشان آمد.

وی با اشاره به تفاوت میان "مودت" و "محبت" خاطرنشان کرد: «محبت» یک امر قلبی خالص است، ولی «مودت»، مهرورزی توأم با اطاعت و پیروی است و لذا مودت بالاتر از محبت است.

خطیب نماز جمعه خارگ در بیان خطبه دوم با اشاره به هفته احیاى امر به معروف و نهى از منکر افزود: تقوای فردی که هر کس خود مسئول آن است اما تقوای اجتماعی همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: سرگذشت امام حسین(ع) در کربلا درس‌هایی بود که باید به خوبی آنها را بیاموزیم و یکی از این درس‌ها همین امر به معروف و نهی از منکر بود. و به فرموده مقام معظم رهبری، وظیفه ما تذکر لسانی ست و البته باید با زبانی خوش و رویی گشاده صورت گیرد تا تاثیر خود را بگذارد.

کمالی اذعان داشت: امام حسین(ع) اگر روزی فریاد "هَل مِن ناصر یَنصُرنی" را سر دادند، ما امروز باید به ایشان با رفتار حسینی خود پاسخ دهیم و علاوه بر امر به معروف و نهی از منکرف می‌توان از مبارزه با استکبار به عنوان دومین درس نهضت عاشورا اشاره کرد.

وی تأکید کرد:  آن زمان یزید به عنوان استکبار مطرح بود و امروز کشورهایی مثل آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به عنوان استکبار مطرح هستند و اگر می‌خواهیم راه امام حسین(ع) را در پیش گیریم باید به این درس‌ها عمل کنیم و همانگونه که رهبری فرمودند نباید دلخوش به لبخند آنان باشیم، بلکه آن‌ها خوی استکباری خود را همیشه دارند.

خطیب نماز جمعه خارگ، تحمل مشکلات و سختی‌ها را سومین درس این واقعه عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) در این شهادت عزیزترین کسان خود را دید و برای رضای خدا این قیام را انجام داد، بنابراین ما نیز باید تحمل سختی‌ها را داشته باشیم و البته مردم ما در روز 13 آبان نشان دادند که برخلاف مردم کوفه، پشت نظام و رهبرشان ایستاده‌اند.

وی با ابراز تشکر از زحمات حسنوند استاندار بوشهر در راه‌اندازی نیروگاه گازی خارگ، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاندار در مدت حضور خود، به اکثر مصوبات سفرشان به خارگ عمل کردند و تا اجرایی  کردن آن، پیگیر طرح‌ها بودند و این جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: اما باید گلایه کرد از کسانی که در بوشهر برای عدم راه‌اندازی این نیروگاه سنگ‌اندازی کردند و تمایلی به راه‌اندازی آن نداشتند که البته استاندار محترم با پافشاری خود بر این قضیه، یکی از مشکلات بزرگ مردم خارگ را برطرف کردند.

امام جمعه خارگ در پایان با سفارش مردم به نماز ظهر عاشورا، افزود: امام حسین(ع) بر خواندن نماز حتی در روز عاشورا اهتمام ورزیدند و امیدوارم همه عزیزان در این نماز شرکت کنند تا فرهنگ خواندن نماز ظهر عاشورا گسترش یابد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول