اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

همنوایی کودکان صومعه‌سرایی با شیرخواره حسین (ع)

کودکان صومعه‌سرایی با بی‌قراری‌های خود با طفل 6 ماهه امام حسین (ع) و شهید کوچک دشت کربلا همنوا شدند.

همنوایی کودکان صومعه‌سرایی با شیرخواره حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، همایش شیرخوارگان حسینی (ع) امروز همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد.

حضور مشتاقانه مادران در این همایش معنوی به همراه کودکان و نوزادان 6 ماهه خود یاد و خاطره نوزاد 6 ماهه دشت کربلا را تداعی می‌کرد.

نوزادی که به جرم تشنگی قربانی دشمنی شد و برای همیشه تاریخ داغش برای دوستداران خاندان اهل بیت (ع) ماندگار و تازه ماند.

امروز به مناسبت سالروز شهادت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه امام حسین (ع) در روز عاشورا تمام مادران صومعه‌سرا با اشک و ناله در مظلومیت این طفل آسمانی به سوگ نشستند.

* فرزندم را در راه حفظ اسلام تربیت می‌کنم

مادری در جریان همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در مصلای صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، هدف خود از شرکت در این مراسم را عشق به علی اصغر (ع) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با فرزندم و برای نخستین بار در این همایش شرکت کرده‌ام، افزود: همواره دوست داشتم خداوند فرزندی به من دهد تا با او در این همایش شرکت کنم.

مادر این طفل 6 ماهه، نقش تربیتی کودکان به روش اهل بیت (ع) را مهم خواند.

وی اضافه کرد: قصد دارم فرزندم را با عشق به علی اصغر در راه حفظ اسلام تربیت کنم تا خادمی برای دینش باشد.

*«آیدین» با عشق مادرش به «ابوالفضل» تغییر نام یافت/برای فرزندم دعا کنید

یکی دیگر از مادران شرکت کننده در همایش مذکور با اشک و زاری از به کما رفتن کودک شش ماه خود خبر داد و گفت: اکنون هفت روز است که فرزند 6 ماهه‌ام در کما است.

این مادر رنجور نام فرزندش را «آیدین» خواند و افزود: به خاطر عشق به خاندان اهل بیت(ع) نام فرزندم را از دیروز به «ابوالفضل» تغییر داده‌ام.

وی با بیان اینکه از تمام مردم خواستار دعای خیر برای فرزند به کما رفته خود هستم، خاطرنشان کرد: دلم برای صدا و چشمان قشنگ کودکم تنگ شده است.

* یگانه فرزندم را در رکاب مکتب امام زمان (عج) پرورش می‌دهم

یکی دیگر از مادران گفت: عشق به علی اصغر (ع) و مظلومیتش برای دومین بار من و کودکم را به مراسم شیرخوارگان حسینی کشانده است.

وی با اشاره به ضرورت پرورش صحیح و دینی کودکان امروز، اظهار کرد: همواره در تلاش برای تربیت درست فرزند خود هستم.

این مادر با چشمان پر اشک خود ادامه داد: دوست دارم یگانه فرزندم در مسیر اهداف اهل بیت (ع) و در رکاب مکتب صاحب‌الزمان (عج) تربیت شود.

وی افزود: آرزو دارم تمام کودکان حاضر در مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) با بصیرت مادرانشان در راه اسلام و مکتب منجی عالم بشریت (عج) پرورش یابند.

*کودکان بی‌بهره از ادب اسلامی ایتام واقعی هستند

امام جمعه صومعه‌سرا نیز اظهار کرد: به یقین عشق به اهل بیت (ع) و خاندان پاکش موجب شکوه حضور مادران و کودکان شش ماهه آنها در مراسم شیرخوارگان می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، از برگزاری همزمان همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در 12 نقطه صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این همایش هر ساله با همت و تلاش هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی به مظلومیت علی اصغر (ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: در قوانین دینی حتی ذبح گوسفند نیز در سن کمتر از شش ماه جایز نیست.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه حضرت علی اصغر (ع) تازه به سن شش ماهگی رسیده بود، متذکر شد: امام حسین (ع) بسیار سخت رنج قتل فرزند کوچک خود را به دوش کشید و تحمل کرد.

وی با تأکید بر اینکه مادران امروز باید کودکان خود را با تأسی از ادب علی اصغر (ع) و اهل بیت (ع) تربیت کنند، گفت: یتیم واقعی کسی است که از تربیت و ادب شایسته و اسلامی بی‌بهره باشد.

صدیقی یادآور شد: نباید اجازه داد هیچ فرزندی به صورت یتیم در کشور اسلامی بزرگ شود.

وی، لازمه رقم خوردن سرنوشت خوب برای کودکان امروز را پرورش یافتن در مکتب دین و باادب اسلامی عنوان کرد.

*استقبال پرشور مادران صومعه‌سرا در همایش شیرخوارگان حسینی (ع)

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا نیز اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی (ع) امروز در 11 مسجد جامع و مصلای صومعه‌سرا برگزار شد.

خسرو زنبوری، مساجد جامع تولم‌شهر، گوراب‌زرمیخ، اباتر، پشتیر، طاهرگوراب، نوخاله و شیخ‌‌محله و ضیابر را جمله نقاط برپا کننده همایش معنوی شیرخوارگان حسینی (ع) در صومعه‌سرا برشمرد.

وی با اشاره به میزان حضور مادران و کودکان حاضر در همایش مذکور اذعان کرد: امسال جمعیت بالاتر از ظرفیت مکان مصلا و بسیاری از مساجد برای حضور عاشقانه مادران و کودکانشان بود.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا با قدردانی از حضور و استقبال باشکوه تمام مادران در همایش شیرخوارگان حسینی (ع)، یادآور شد: این میزان حضور وظیفه و مسئولیت هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا برای برگزاری بهتر این مراسم در سال‌های آینده را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام /84003/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول