اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز همزمان صورت گرفت

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 150 نقطه فارس

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در استان گفت: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان در 150 نقطه این استان با حضور عده کثیری از عزاداران و مادران به همراه فرزندان 6 ماهه آنان برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 150 نقطه فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شاهرخ صبوری صبح امروز در این همایش در سخنانی اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان در 2 هزار و 300 نقطه از میهن اسلامی‌مان و 30 شهر در چند قاره جهان در حال برگزاری است.

وی افزود: سرچشمه استکبارستیزی امروز در جهان، قیام امام خمینی (ره) برگرفته از عاشورای حسینی بوده است که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در کشورمان و عزت را برای مسلمانان جهان به ارمغان آورد.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در استان فارس خاطرنشان کرد: در همایش شیرخوارگان حسینی، 20 پایگاه پزشکی، مشغول ارائه خدمات درمانی به شرکت‌کنندگان در این همایش شدند.

صبوری تصریح کرد: بیان قرائت نذرنامه نباید تنها در لفظ باشد، و باید آن را در قلب خود و فرزندانمان نهادینه و جاری سازیم تا شاهد جامعه‌ای پویا و بانشاط باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این همایش در سخنانی با بازگویی نهضت عاشورای حسینی بیان داشت: باید از فاجعه عاشورا درس گرفت و آن را در زندگی نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم اضافه کرد: علی اصغر طفل 6 ماهه اباعبدالله‌الحسین(ع) زیباترین نقش را در تداوم تاریخ، نهضت و قیام عاشورا بر عهده داشته و وظیفه مادران است که فرزندان خود را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنند.

به گزارش فارس، در ادامه این همایش نذرنامه صاحب‌الزمان از سوی عزاداران حسینی قرائت شد. در این نذرنامه آمده است: یا صاحب‌الزمان فرزندم را نذر جاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین یا علی اصغر ادرکنی.

انتهای پیام/2448/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول