اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز مازندران

در نخستین جمعه ماه محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز همایش شیرخوارگان حسینی به همت دفتر نماینده ولی فقیه، هیئت رزمندگان اسلام، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی در مرکز مازندران برگزار شد.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ساری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این هیئت، اظهار داشت: هدف ما حفظ دستاوردها و اهداف نهضت کربلا است.

عظیم وریجی با اشاره به اینکه نقش بانوان در تربیت و نیز آموزش معنوی فرزندان پررنگ است، افزود: امروز حضور هزاران نفر از مادران را در مراسم شیرخوارگان حسینی داریم که  فرزندان را با آموزه‌های عاشورایی آشنا کنند.

وی قیام عاشورا و شکل‌گیری نهضت کربلا را برای احیا امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بانوان نیز در احیای این سنت نقش ارزنده‌ای دارند.

این مراسم که با قرائت دکلمه، مداحی، نوحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی از سوی مداحان برجسته مازندران انجام شد دل‌های مادرانی که با نوزادان خود در این مراسم حضور پیدا کرده بودند را حسینی کرد و یاد طفل شیرخوار قیام کربلا حضرت علی اصغر و ربابه، تاریخ اسلام را مرور کرد.

دبیر برگزاری آیین معنوی شیرخوارگان حسینی در مرکز مازندران امروز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه این مراسم همه ساله در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از این برنامه احیای ارزش‌های قیام نهضت کربلا است.

مهدی مستشرق افزود: امام حسین(ع) با هدف امر به معروف و نهی از منکر به معرفی جنایات خاندان بنی‌امیه که لکه ننگی در تاریخ محسوب می‌شوند روی آورد و به رشادت و ایثارگری پرداخت.

وی استقبال از این مراسم را چشمگیر دانست و ادامه داد: در این مراسم حالت یک مادر نسبت به طفل شیرخوارش حاضران را به یاد غم و اندوه حضرت ربابه می‌اندازد، اگر بیشتر بیاندیشیم نشان می‌دهد در جامعه ما نیز مادران دوران دفاع مقدس علی اصغر‌ها و ربابه‌ها تقدیم انقلاب کردند.

مستشرق یادآور شد: تا نام علی اصغر و قیام ابا‌عبدالله الحسین(ع) در فرهنگ ما وجود دارد مردم تا آخرین نفس به اهداف ائمه اطهار پیش می‌روند و خودشان را فدای قیام آقا امام حسین می‌کنند.

وی افزود: از اینکه حضرت علی اصغر طفل بود و سلاحی به دست نگرفت اما شهادت مظلومانه این طفل مدت‌ها درسی است که جنایتکاران در طول تاریخ به خردسال شیرخوار به خاطر آمال و آرزوهای باطلشان رحم نمی‌کنند.

دبیر مراسم شیرخوارگان حسینی در مرکز مازندران نیت مادرانی که در این مراسم حضور یافت را ادامه مسیر شهادت علی اصغرها دانست و گفت: تلاش داریم در راه هدف قیام امام حسین مانند گذشته بر علیه استکبار جهانی در صحنه حضور یابیم و خود و فرزندانمان را فدای ولایت کنیم.

به گزارش فارس، مراسم شیرخوارگان حسینی با مداحی رضا کافی و بریمانی در مصلی امام خمینی برگزار شد و این مراسم با نماز جمعه امروز مرکز مازندران پیوند خورد.

انتهای پیام/86006/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول