اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشت پاییزه در آذربایجان‌شرقی به تأخیر افتاد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش بارندگی در استان، موجبات تاخیر 22 روزه در کشت پاییزه را فراهم ساخته است.

کشت پاییزه در آذربایجان‌شرقی به تأخیر افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد گندم آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در فصل کشت پاییزه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 56 درصدی باران بودیم، افزود: از ابتدای مهرماه سال‌جاری میانگین 8.1 میلی‌متر باران در استان داشته‌ایم در حالیکه این میزان در مدت مشابه بلند مدت 19.1 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه هر روز با تاخیر در کشت پاییزه شاهد کاهش یک درصدی محصول خواهیم بود، ادامه داد: امیدوارم مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها در کنار ترغیب زارعان برای کشت به موقع پاییزه، بیمه محصولات کشت پاییزه را نیز در نظر داشته باشند.

ایرانی‌فام با بیان اینکه بیش از 512 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌شرقی امسال به زیر کشت پاییزه خواهد رفت، گفت: از این میزان اراضی زیر کشت، 340 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم و 97 هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع 48 هزار هکتار برای جو دیم و 25 هزار هکتار نیزبرای جو آبی در نظر گرفته شده است، افزود: 2 هزار هکتار از اراضی زراعی استان نیز برای کشت پاییزه کلزا پیش‌بینی شده است که تاکنون بیش از 1450 هکتار از این میزان زیر کشت کلزا رفته است و پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 800 تن محصول دانه روغنی کلزا برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تا 9 آبان ماه بیش از 64.7 درصد اراضی گندم دیم و 46.3 درصد اراضی گندم آبی استان زیر کشت پاییزه قرار گرفته است، اظهار کرد: از میزان پیش‌بینی شده برای کشت پاییزه تا این تاریخ 45 هزار هکتار گندم آبی، 220هزار هکتار گندم دیم، 8 هزار هکتار جو آبی و 12هزار هکتار جو دیم زیر کشت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از 512 هزار و 750 هکتار زمینی که در آذربایجان‌شرقی برای کشت پاییزه اختصاص یافته تاکنون 287 هزار و 200 هکتار و در حدود 56 درصد عملیاتی شده است،گفت: از تمام زارعان و باغداران عزیز می‌خواهیم در فرصت باقی مانده نسبت به بیمه محصولات خویش اقدام کنند.

انتهای پیام/60001/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول