اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نطنز خبر داد

برداشت 30 هزار تن انار از باغات بادرود

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با پایان یافتن زمان برداشت انار، حدود 30 هزار تن محصول در این شهرستان برداشت شد.

برداشت 30 هزار تن انار از باغات بادرود

عبدالرضا مهدی بادی  امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد: این میزان انار از 1500 هکتار باغات بادرود به دست آمده است.

وی افزود: تولید محصولات ارگانیک و مطابق با استانداردهای بین‌المللی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان شهرستان در راستای افزایش سهم صادراتی تولیدات کشاورزی نطنز در بازارهای خارجی است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: بر همین اساس از چند سال گذشته نسبت به کشت انواع صادراتی محصول انار در سطح مزارع بادرود اقدام شده و همچنین با ارائه آموزش‌های لازم نسبت به تولید این محصول با لحاظ کاهش استفاده از انواع سموم و کودهای شیمیایی با رویکرد حضور جدی در بازارهای بین‌المللی سیاست‌گذاری شده است

وی ادامه داد: ده‌ها رقم انار در این شهرستان تولید می‌شود، اما بیش‌ترین ارقام آن را نادری بادرود و خاتونی شامل می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: ماندگاری در انبار، کمبود آفات، خوش‌رنگی دانه و پوست از ویژگی‌های بارز انار این شهرستان است.

مهدی بادی همچنین خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی انار باهدف آشنا شدن  هر چه بیشتر باغداران با روش‌های علمی کاشت، و مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان انار در سطح شهر بادرود و خالد آباد و روستاهای بخش بادرود برگزار شد.

به گزارش فارس، انار نادری بادرود از جمله 5 رقم انار صادراتی مشهور در کشور است که همه‌ساله قسمت اعظم انار تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/63025/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول