اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد

افزایش 20 درصدی تولید انار در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون از افزایش 20 درصدی تولید انار در مقایسه با سال گذشته در سطح این شهرستان خبر داد.

افزایش 20 درصدی تولید انار در کازرون

سید عبدالصاحب قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: سطح زیرکشت محصول انار در شهرستان کازرون حدود 2 هزار هکتار بوده که از این میزان یک‌هزار و 800 هکتار مثمر و 200 هکتار دیگر آن غیرمثمر است.

وی افزود: یک‌هزار و 100 هکتار از باغات انار در شهرستان کازرون در منطقه بیشاپور، 400 هکتار در منطقه کوهمره و گاوکشک و 500 هکتار مابقی در حومه و سایر نقاط این شهرستان به صورت پراکنده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون میزان عملکرد سالانه محصول انار در سطح این شهرستان را 33 هزار تن اعلام کرد و ابراز داشت: زمان برداشت این محصول هرساله از اوایل شهریور ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه می‌یابد.

قائمی در ادامه ارقام کشت شده محصول انار در سطح شهرستان کازرون را از نوع رباب، بریت پوست سفید، بریت پوست قرمز، شیرین پوست سفید، شیرین پوست قرمز، شیرین شهوار و .... نام برد و تصریح کرد: رقم غالب تولید این محصول در این شهرستان از نوع رباب بوده که به صورت سالم در منطقه گاوکشک به دست می‌آید.

وی برنامه‌ریزی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و استفاده بهینه کشاورزان از توصیه‌های کارشناسان را یکی از علل کیفیت‌بخشی به این محصول عنوان کرد و گفت: شهرستان کازرون در سطح استان فارس رتبه چهارم در تولید محصول انار باکیفیت را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در بخش دیگر سخنان خود از نبود کارخانجات صنایع بسته‌بندی تبدیلی و فرآوری محصول انار در این شهرستان گلایه کرد و ابراز داشت: این مدیریت سرمایه‌گذارانی را که در ایجاد این‌گونه صنایع در کازرون همت گمارند مورد حمایت و تشویق قرار می‌دهد.

قائمی در پایان میزان تولید محصول انار در شهرستان کازرون در مقایسه با سال گذشته را حدود 20 درصد افزایش عملکرد عنوان و اذعان داشت: رشد این میزان تولید به سبب بارش به موقع نزولات آسمانی و رعایت توصیه‌های فنی و علمی کارشناسان از سوی باغداران حاصل شده است.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول