اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

ایران گزینه مناسبی برای جذب توریسم سلامت کشورهای مسلمان است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بسیاری از کشورهای مسلمان تمایلی به درمان در کشورهای غیر مسلمان ندارند و ایران با توجه به جاذبه‌ها و توانمندی‌های بسیار گزینه مناسبی برا جذب توریسم سلامت از کشورهای مسلمان است.

ایران گزینه مناسبی برای جذب توریسم سلامت کشورهای مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی اسفنانی در نخستین نشست تخصصی توریسم درمانی با اشاره به اینکه جای توریسم درمانی در کشور خالی است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در قانون‌گذاری و تعیین توریست سلامت نیاز به جدیت بیشتری در خصوص وضع قوانین جدید وجود دارد.

وی افزود: اگر چه فضای گردشگری کشورها می‌تواند به گسترش بیشتر ارتباطات منتهی شود، اما مشکلاتی هم وجود دارد که به ظاهر خیلی بزرگ نیستند اما گاهی موارد و مشکلات جدی را به وجود می‌آورد که امکان عبور از آنها برای رسیدن به هدف را سخت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: توریسم سلامت حکایت از این دارد که ایران ظرفیت بسیار بالایی برای جذب توریسم سلامت و درمان دارد و از نظر قیمت هم از سایر کشورها گوی سبقت را ربوده و کمتر است.

وی با اشاره به موقعیت کشور ایران در منطقه گفت: کشور ایران به دلیل فاصله جغرافیای کم با کشورهای اطراف و همسایه نسبت به کشورهای توریست درمان تایلند، کوبا، مالزی و هند و ... به دلیل درجه بالای علمی و کادر پزشکی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسفنانی به وجود 400 میلیون نفر جمعیت در اطراف کشور ایران اشاره و بیان کرد: باید از مسئولان امر گردشگری و توریسم سؤال کرد که واقعاً برای چنین پتانسیلی در جذب توریسم درمانی چه فکری کرده‌اید.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مسلمانی همچون سوریه، پاکستان و افغانستان چندان تمایلی ندارد در کشورهای غیرمسلمان برای درمان مراجعه کنند، اظهار کرد: کشور ایران ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش این افراد دارد و تاکید ما نیز بر این است که می‌توان سرمایه‌گذاری بهتری با توجه به قیودات مذهبی در این خصوص کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به موقعیت اصفهان برای جذب توریسم درمانی با توجه به شرایط آب و هوایی چهار فصل اشاره کرد و افزود: اصفهان موقعیت‌های آب و هوایی بلندترین نقطه ایران در فریدون‌شهر و همچنین پست‌ترین نقطه ایران را دارد که از این شرایط به عنوان قابلیت درمانی و گردشگری می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که توریسم درمانی‌ می‌شوند باید طبیعت درمانی هم شوند،تصریح کرد:هنوز در استان اصفهان در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است، هر چند یک هتل طبیعت درمانی در چادگان در حال احداث است.

اسفنانی تاکید کرد: البته ما باید امکان پذیرش هم داشته باشیم و باید بررسی کنیم که چرا همت، نگرش و عملکرد ما در ایران نسبت به امر توریسم درمانی کم و بی‌اهمیت تلقی می‌شود.

انتهای پیام/63012/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول