اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

منطقه آزاد چابهار منطقه‌ای قابل اتکاء در توسعه صنعت توریسم کشور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نقش کلیدی این منطقه آزاد چابهار در دسترسی به بازارهای گردشگری دارد غیر قابل انکارست و این منطقه یکی از نقاط مهم و بهینه قابل اتکا در توسعه صنعت توریسم کشور بشمار می‌رود.

منطقه آزاد چابهار منطقه‌ای قابل اتکاء در توسعه صنعت توریسم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار حامدعلی مبارکی اظهار داشت: در شکل گیری منطقه آزاد چابهار گردشگری در کنار صنایع شیلات، بازرگانی، ترانزیت و غیره نقش مهمی دارد.

وی ضمن پرداختن به نقاط قوت و ظرفیت‌های اقلیمی منطقه ادامه داد: اقلیم این منطقه با قابلیت‌های تفرج زمستانی منطبق است و جاذبه‌های متعددی را در دل خود جای داده است، بازارهای محلی با ساختاری بومی برای گردشگران جذابیت ایجاد می‌کند و موجب می‌شود گردشگری به عنوان سرمایه ای بالقوه در منطقه آزاد چابهار اهمیت داشته باشد.

مبارکی در توصیف اهمیت جایگاه گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار در تقسیم بندی‌های منطبق با طرح توسعه ملی گردشگری جزو منطقه هفت کشور محسوب می‌شود به طوری که در کنار استان‌های سه گانه خراسان و سیستان و بلوچستان منطقه شرق کشور را پوشش می‌دهند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: منطقه آزاد چابهار به نوعی دروازه ورود گردشگران به این منطقه قلمداد می‌شود و از طرفی قرابت این منطقه با دریای عمان و اقیانوس هند، جایگاه کم نظیری از نظر توسعه گونه‌های پرطرفدار گردشگری به ویژه گردشگری دریایی و ساحلی بدان می‌بخشد.

وی افزود: باید یادآور شد که طبیعت بکر و بی نظیر این منطقه که محصول اقلیم و موقعیت جغرافیایی آن است، به حق صفت نگین شرق کشور را با مسما جلوه می‌دهد.

مبارکی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر توسعه صنعت گردشگری و دستیابی به آثار مثبت آن متذکر شد: ما سعی داریم تعداد گردشگران را با اجرای برنامه‌های متنوع افزایش دهیم و تلاش می‌کنیم الگوی توزیع گردشگر را به تمام ماه‌های سال تعمیم دهیم و طبعا بدون برنامه ریزی توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های این صنعت مقدور نخواهد بود.

انتهای پیام/75005/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول