اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

انقلاب ما شعله‌ای از انقلاب عاشورای حسینی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه انقلاب ما شعله‌ای از انقلاب عاشورای حسینی است گفت: ماندگاری انقلاب ما برای حسینی بودن آن است و اینکه دارای شناسنامه عاشورایی است.

انقلاب ما شعله‌ای از انقلاب عاشورای حسینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی بعدازظهر امروز در مراسم سالگرد آیت‌الله علامه ابوالحسن ایازی و دو یادگارش حجت‌الاسلام محمدجواد ایازی و حجت‌الاسلام محمدرضا ایازی در مسجد جامع  رستمکلا با بیان اینکه انقلاب ما شعله‌ای از انقلاب عاشورای حسینی است گفت: ماندگاری انقلاب ما برای حسینی بودن آن است و اینکه دارای شناسنامه عاشورایی است.

وی اظهار داشت: در عاشورا ولایت و امام حسن(ع) محور بودند و در انقلاب ما نیز ولی فقیه محور است و همه ما گوش به فرمان ولایت هستیم.

تقوی ادامه داد: رمز بقای عاشورا، عشق و خلوص امام و یارانش بوده است و باید بدانیم هر انقلابی که دارای خلوص بوده و ارزش‌های انسانی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد ماندگاری، نشاط و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: امام حسین(ع) با شهادت خود در روز عاشورا دوباره زنده شد و حیات مجدد به بشریت داد.

وی اظهار داشت: نهضت حسینی نهضت زنده و پویایی است که هیچ‌گاه نمی‌میرد و روز به روز توسعه یافته‌تر از گذشته ادامه حیات می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه عاشورای حسینی از توانمندی بالایی برای اداره جهان برخوردار است یادآور شد: عاشورا، قرآن و اسلام مجسم است که 72 سوره دارد و قلب آن امام حسین(ع) و اندیشه‌هایش است.

تقوی در ادامه با اشاره به برخی از زمزمه‌ها در رابطه با حذف شعار "مرگ بر آمریکا" افزود: ما با آمریکا مخالفیم چرا که فرزند عاشوراییم و فرزند عاشورا بودن با همراهی با آمریکایی منافات دارد.

وی یادآور شد: آمریکایی که هشت سال با همکاری کشورهای مختلف در جنگ عراق علیه ایران همکاری کرد و شیطنت‌های مختلف ترور افراد، بمب‌گذاری‌ها و ... را انجام داد در بین مردم ایران جایگاهی ندارد.

وی گفت: آمریکا برای همیشه با چنین طرز فکر مسموم و به زیر سلطه بردن کشورهای دیگر و ظلم‌ستیزی، دشمن بزرگ جهان است و همراهی و همگامی با آمریکا؛ عقب‌نشینی از خون شهدا و ارزش‌های انقلابی است که ما با آن مخالفیم و به همین دلیل نیز شعار"مرگ بر آمریکا" را در هر شرایطی سر می‌دهیم.

تقوی بیان داشت: این سادگی است که با چند ثانیه مذاکره تلفنی با اوباما فکر کنیم که همه مشکلات ما با آمریکا حل شده است، چرا که آمریکا افکار آلوده و ظلم‌ستیزانه دارد.

وی اضافه کرد: آمریکا در مذاکره با ایران به دنبال محاکمه ایران است و ما آن را قبول نداریم چرا که این خیانت به امام و شهدا و ارزش‌های انقلاب است و بر همین اساس نمی‌توان به سادگی از شعار "مرگ بر آمریکا" دست برداشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با گرامیداشت سالگرد علامه ایازی و دو یادگارش گفت: علم و عالم مایه حیات جامعه و بشریت است و این مجالس نیز برای بزرگداشت علم و عالم برگزار می‌شود.

تقوی افزود: علامه ایازی از علمای بزرگ منطقه و استان بود که همچنان برکات ایشان در جامعه نمایان است و تربیت شاگردان فراوان یکی از این برکات علمی و دینی است.

انتهای پیام/86002/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول