اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

رسول خدا اسوه‌ای ارزشمند برای شکوفایی فطرت انسان‌ها است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای شکوفایی فطرت نیازمند اسوه و الگو هستیم و قرآن کریم اسوه را زندگی رسول خدا معرفی می‌کند.

رسول خدا اسوه‌ای ارزشمند برای شکوفایی فطرت انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بهرام محمدیان ظهر امروز در نشست هماهنگی گروه‌های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه برگزار شد با اشاره به الگو بودن زندگی امام حسین‌(ع)، اظهار داشت: بسیاری از افراد در مفهوم زندگی دچار فهم غلط شده‌اند و زندگی را با چیز دیگری اشتباه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه انسان با وجود فطرت الهی به مقام انسانیت می‌رسد، تصریح کرد: سرمایه و سرشت الهی در وجود انسان باید به روز شود.

محمدیان شکوفایی فطرت انسان را سبب تعالی او عنوان کرد و گفت: برای شکوفایی فطرت نیازمند اسوه و الگو هستیم و قرآن کریم اسوه را زندگی رسول خدا معرفی می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: زندگی به عنوان یک انسان امر آسانی نیست و به همین دلیل خداوند هم عقل و هم پیامبران را برای زیستن راهنما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تنها وجه حیات امام حسین (ع) مبارزه با ستم نبود، خاطرنشان کرد: مبارزه با ستم خود درسی بزرگ است.

محمدیان یادآور شد: اگر زندگی ما به زندگی امام حسین (ع) شباهت پیدا کند، ماندگار تاریخ خواهد شد.

وی اضافه کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) فضیلت بزرگی است اما به امام حسین (ع) تنها از دریچه ماتم، عزا و نوحه نگاه نکنیم چرا که متوقف شدن تنها برای عزای آن حضرت راه را به مقصد نرساندن است.

نظام برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش کنونی مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت نیست

وی به آغاز تغییر در مؤلفه‌های گوناگون آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و اذعان داشت: پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ابلاغ آن برای اجرا مؤلفه‌های برنامه درسی، تعلیم و تربیت نیروی انسانی، نظام مالی و اداری، نظام توسعه و تحقیق، فضا و تجهیزات متأثر از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار گرفتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این مؤلفه‌ها حداقل باید در بازه زمانی 12 سال کمال تغییرات را پذیرا باشند.

وی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نظام برنامه درسی عنوان کرد و گفت: نظام برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش کنونی مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت با ویژگی هویت و فرهنگ ایرانی نیست.

محمدیان اذعان داشت: بذر، تخم و درخت آموزش و پرورش را از جای دیگر آورده‌ایم و آن را در جغرافیای فرهنگی خودمان کاشته‌ایم، آن را آب داده و به بار رسانده‌ایم و اکنون میوه‌ای که از این درخت به دست می‌آید مطلوب ما نیست و سازگاری با محیط ما ندارد.

وی گفت: برنامه درسی ملی به معنی نقشه جامع یاددهی و یادگیری است که ما باید سندی تهیه کنیم و این سند نقشه راه ما باشد.

محمدیان با اشاره به سه چرخش اتفاق افتاده در برنامه درسی ملی، یادآور شد: چرخش نخست این است که دانش‌آموزان علاوه بر شایستگی نظری، شایستگی عملی در دوره ابتدایی به دست می‌آورند.

وی به چرخش دوم اشاره کرد و گفت: فضاهای آموزشی ما باید متنوع باشد و این فضاها نباید در کلاس‌های آموزشی منحصر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چرخش سوم این است که رسانه آموزشی متنوع باشد و ما آموزش را تک رسانه‌ای نکنیم.

انتهای پیام/61010/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول