اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد نظرآباد اعلام کرد

دعوت از عکاسان نظرآباد برای ثبت آئین‌های سوگواری محرم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد از دعوت از عکاسان این شهرستان برای ثبت مراسم و آئین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) به ویژه مراسم سنتی تعزیه‌خوانی خبر داد.

دعوت از عکاسان نظرآباد برای ثبت آئین‌های سوگواری محرم

حسین فروزان‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: شیعیان سراسر جهان به ویژه مردم ولایی ایران اسلامی قرن‌ها است که در ماه‌های محرم و صفر مراسم ویژه سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری محرم و صفر، ترویج فرهنگ عاشورا و رساندن پیام عاشورا به نسل‌های بعد است و این سنت قرن‌ها است که تداوم دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نظرآباد افزود: یکی از مهمترین وظائف نهادهای متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها این است که در ایام محرم در حوزه افزایش آگاهی دینی مردم به ویژه نسل جوان و بصیرت‌افزایی آنها تلاش کنند.

فروزان‌مهر افزود: در این راستا اداره ارشاد شهرستان نظرآباد نیز برنامه‌های معنوی و دینی ویژه‌ای برای محرم و صفر در دستور کار دارد و برای ثبت مراسم سوگواری از رسانه‌ها نیز دعوت کرده‌ایم.

*آغاز فعالیت گروه‌های تعزیه‌خوانی در نظرآباد

وی ادامه داد: در همین حوزه یک برنامه ویژه‌ای که داریم مربوط به ثبت تعزیه‌هایی است که در دهه اول و دوم محرم امسال در نظرآباد اجرا می‌شود و برای این منظور از عکاسان فعال شهرستان دعوت کرده‌ایم که ضمن ثبت این آئین سنتی، عکس‌های شاخص خود را برای برگزاری یک نمایشگاه و یا جشنواره ویژه در اختیار اداره ارشاد قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نظرآباد در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی برای رونق تعزیه‌ در این شهرستان طی محرم امسال در دستور کار این اداره قرار دارد؟ گفت: تعزیه‌خوانی جایگاه ویژه‌ای در مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان داشته و این آئین سنتی برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مردم ما است.

فروزان‌مهر با بیان اینکه در شهرستان نظرآباد اجرای مراسم آئینی تعزیه سابقه دیرینه دارد، گفت: در ماه محرم امسال 6 گروه تعزیه در نقاط مختلف شهرستان این مراسم سنتی و مذهبی را برگزار می‌کنند.

وی افزود: اجرای مراسم تعزیه‌خوانی از روز گذشته در 6 محله شهرستان نظرآباد آغاز شده و این گروه‌ها تا پایان دهه دوم محرم در مناطق دیگر شهرستان فعالیت خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد در پایان از عکاسان و گزارشگران این شهرستان خواست تا با هماهنگی این اداره برای ثبت مراسم سنتی تعزیه در محرم امسال فعالیت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول