اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد سروآباد خبر داد

جمع‌آوری 5 میلیارد ریال زکات در سروآباد

مدیرکمیته امداد امام خمینی سروآباد از جمع‌آوری 4 میلیارد و 986 میلیون ریال زکات از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 5 میلیارد ریال زکات در سروآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا خوشبخت پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالین و عاملین زکات شهرستان سروآباد که با حضور جمعی‌ از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: 470 میلیون ریال از این میزان زکات مسکن برای نیازمندان و ایتام بوده و خیرین نیز 150 میلیون ریال کمک کرده‌اند.

به گفته وی، از محل جمع‌آوری زکات بیش از 20 میلیون ریال جهیزیه و مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال‌جاری در این شهرستان صرف شده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی سروآباد افزود: دبیرخانه شورای زکات استان نیز به صورت 100 درصدی معادل تشویقی زکات را به این شهرستان پرداخت کرده است.

خوشبخت گفت: سهم احداث پروژه از محل جمع‌آوری زکات یک‌ میلیارد و 855 هزار ریال بود که در جلسه کمیته برنامه‌ریزی به صورت 100 درصد محقق شد.

وی از برگزاری جلسات به منظور فرهنگ‌سازی زکات در 65 روستای این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: تلاش در راستای نهادینه‌ کردن فرهنگ زکات در قالب برنامه‌های مختلف و برگزاری جلسات چهره‌به چهره به صورت ویژه در روستاهای این شهرستان انجام می‌شود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی سروآباد در ادامه به عملکرد شورای زکات سروآباد در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این شورا در سال گذشته نیز با برگزاری 6 جلسه و انجام کارهای تبلیغاتی و تلاش فعالین این حوزه موفق به جمع‌آوری بیش از 3 میلیارد و 17 میلیون زکات شد.

به گفته خوشبخت، 2 میلیارد و 490 میلیون ریال از این میزان زکات پروژه، 10 میلیون ریال زکات مالتجاره، 77 میلیون ریال زکات فقرا و 439 میلیون ریال زکات فطریه بوده است.

حمایت کمیته امداد از 20 درصد جمعیت سروآباد

وی از حمایت این نهاد از 20 درصد از جمعیت این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 4 هزار و 320 خانوار نیازمند در سروآباد زیرپوشش خدمات و حمایت‌های این نهاد قرار دارند.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی سروآباد، 650 نفر از جامعه هدف این نهاد را دانش‌آموزان نیازمند تشکیل می‌دهند که از خدمات مختلف این نهاد شامل، کمک‌ هزینه تحصیلی، پرداخت شهریه دانشگاه و شرکت در برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی و فرهنگی بهره‌مند هستند.

جمع‌آوری 25 میلیون ریال صدقات

خوشبخت از جمع‌آوری 25 میلیون ریال صدقات از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی به منظور افزایش تعداد صندوق‌های صدقه و فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه صورت گرفته است.

به گفته وی، توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از اولویت‌های مهم این نهاد در سطح شهرستان است و این مهم با اجرای طرح‌های مختلف دنبال می‌شود.

جمع‌آوری 195 میلیون کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

وی در پایان از جمع‌آوری 195 میلیون کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت: در عید قربان نیز 120 رأس دام با ارزش ریالی بیش از یک‌ میلیارد و 247 میلیون ریال از سوی خیرین به مددجویان زیرپوشش این نهاد کمک شده است.

انتهای پیام/79002/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول