اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی و نظارت اصناف البرز اعلام کرد

تشدید نظارت بر عملکرد اصناف در ماه محرم

مدیر بازرسی و نظارت اصناف البرز گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای برخی اقلام به ویژه مواد غذایی، طرح تشدید نظارت بر اصناف این استان آغاز شده است.

تشدید نظارت بر عملکرد اصناف در ماه محرم

رمضان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم ایران اسلامی هر ساله در ماه محرم به ویژه دهه اول و دوم مراسم معنوی سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان را در سراسر کشور برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در ماه محرم مردم مسلمان کشورمان به ویژه در استان البرز اقدام به طبخ و توزیع نذورات خود می‌کنند، میزان تقاضا برای برخی اقلام به ویژه مواد غذایی افزایش می‌یابد.

این مسئول افزود: همچنین هیئت‌ها، تکایا، حسینیه‌ها و مساجد در دهه اول و حتی دوم محرم مراسم ویژه سوگواری و عزاداری داشته و آنها نیز بخش مهمی از نیاز خود به مواد غذایی پرمصرف مانند برنج، گوشت سفید و قرمز، چای، قند و شکر را از بازار تهیه می‌کنند.

رستمی گفت: بنابراین لازم است که در 2 حوزه نظارت ویژه‌ای بر اصناف در این ماه داشته باشیم که عبارت است از نظارت بر کیفیت اقلام عرضه شده و همچنین قیمت‌ها.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای این منظور چه طرح‌هایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از روز نخست محرم طرح تشدید نظارت بر عملکرد اصناف در استان البرز با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به ویژه بازرسی و نظارت اصناف استان البرز آغاز شده است.

برخورد قاطع با اصناف متخلف در البرز

رستمی بیان داشت: در این طرح با تشکیل تیم‌های نظارتی و بازرسی ویژه به صورت ثابت و سیار، به صورت مداوم بر عملکرد اصناف، قیمت‌ها و کیفیت کالاها نظارت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به مدیران واحدهای صنفی نیز اطلاع داده شده است که در صورت مشاهده تخلفاتی به ویژه در حوزه گرانفروشی و یا توزیع کالاهای بی‌کیفیت، برخورد قاطع قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز تاکید کرد: شهروندان نیز لازم است تا بازرسان اصناف استان را همراهی کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، بلافاصله موضوع را به اطلاع تیم‌های نظارتی فعال برسانند.

رستمی در پایان از شهروندان به ویژه مدیران هیئت‌ها و حسینیه‌ها خواست تا برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به ویژه مواد غذایی از جمله گوشت سفید و قرمز از عرضه‌کنندگان معتبر مایحتاج خود را تامین کنند.

انتهای پیام/2302/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول