اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران خبر داد

صادرات 96 میلیون دلاری مازندران به عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 63 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 96 میلیون دلار از گمرکات مازندران به عراق صادر شد.

صادرات 96 میلیون دلاری مازندران به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، محمد محمدپور عمران اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 63 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 96 میلیون دلار از گمرکات مازندران به کشور عراق صادر شد.

وی گفت: کالاهای صادر شده به کشور عراق شامل فرآورده‌های لبنی، نوشابه و آب‌معدنی، فرآورده‌های گوشتی، انواع میوه و سبزیجات، مصنوعات چدن، آهن و مصالح ساختمانی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه عراق به عنوان شریک شماره یک تجاری استان محسوب می‌شود،گفت: این کشور به دلیل قرابت فرهنگی و مذهبی، اشتراک‌های قومی و زبانی استان‌های مرزی دو کشور، وجود پروژه‌ها و طرح‌های مختلف ساخت و ساز و ... فرصت مناسبی برای حفظ و توسعه همکاری تجاری است.  

محمدپور با اشاره به اینکه مازندران با کشور عراق به ویژه اقلیم کردستان طی سال‌های اخیر مناسبات اقتصادی خوبی داشته است، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی جامع و همکاری تعامل دستگاه‌های مسئول و تشکل‌های تولیدی صادراتی استان برای تحکیم و گسترش روابط اقتصادی گام برداشت.

انتهای پیام/2296/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول