اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

تهدید استکبار در مقابل اقتدار نظام اسلامی بی‌تأثیر است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تهدید استکبار جهانی در مقابل اقتدار نظام اسلامی و عزت انسانی ملت ایران بی‌تاثیر است.

تهدید استکبار در مقابل اقتدار نظام اسلامی بی‌تأثیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امشب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مهدیه این شهر، امنیت را نعمت بزرگ خواند و اظهار کرد: مردم وقتی با ناامنی مواجه می‌شوند بهتر قدر امنیت را می‌دانند.

وی، امنیت را از بارزترین شاخصه‌های بهشت توصیف کرد و افزود: ایجاد امنیت در جامعه از وظایف مهم دولت اسلامی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین (ع) به دنبال برقراری عدالت و امنیت در جامعه اسلامی بود، تصریح کرد: امنیت در نظام اسلامی تنها مربوط به موضوع‌های مادی و اقتصادی نمی‌شود بلکه مسائل معنوی را در بر می‌گیرد.

رمضانی، احکام اسلامی را دارای دو جنبه مادی و معنوی دانست و بیان کرد: ایمان در ایجاد امنیت بسیار مهم است.

* مومن به برکت ایمان به آرامش می‌رسد

وی با تأکید بر اینکه انسان مومن به برکت ایمان به آرامش می‌رسد، خاطرنشان کرد: ارتباط با خدا آرامش روحی برای انسان به ارمغان می‌آورد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امینت مطرح شده در اسلام را بسیار گسترده‌تر از دنیای غرب ذکر کرد و گفت: قوانین و مسائل ارزشی و اخلاقی اسلام انسان را به آرامش می‌رساند.

رمضانی با اشاره به تمرین بردباری توسط انسان مومن، یادآور شد: ایمان دارای مرتبه‌هایی است و انسان باید برای رسیدن به مرتبه‌های قرآنی تلاش کند.

وی به تهدید امام حسین (ع) از طرف دشمنان اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در مقابل تهدیدها اضطراب نداشت و در مقابل مخالفان ایستاد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه تهدید استکبار در جایی که ایمان به خدا، قرآن و پیامبر (ص) است، اثر ندارد، اظهار کرد: تهدید در مقابل عزت انسانی بی‌تاثیر است.

رمضانی، مومن را در برابر خدا ذلیل خواند و بیان کرد: مومن در مقابل کفار و تهدیدکنندگان ایستادگی می‌کند و با فرد با ایمان نمی‌توان با زبان تهدید برخورد کرد.

* استکبار جهانی باید به نظام اسلامی تکریم کنند

وی با بیان اینکه مجاهدان در راه خدا از سرزنش‌ها هراس ندارند، تصریح کرد: استکبار جهانی با زبان تهدید می‌خواهد نظام اسلامی را ضعیف کند اما باید رفتاری با تکریم، فخر و احترام داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مومنان در مقابل تهدیدها عزت نفس دارند و اجازه نمی‌دهند کسی با عزت آنها مقابله کند.

رمضانی، ایمان را ویژگی نخست امنیت در دولت اسلامی ذکر کرد و گفت: انسان در نظام اسلامی به دنبال بی‌بندوباری نیست.

وی با اشاره به عمق و گستره امنیت در نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: قانون در نظام‌های غربی و اسلامی وجود دارد اما قانون الهی در جامعه اسلامی حکمفرا است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، اجرای قانون الهی را سبب ایجاد آرامش در جامعه خواند و یادآور شد: حق اقلیت‌های مذهبی در جامعه اسلامی رعایت می‌شود و از حقوق شهروندی برخوردارند.

رمضانی، تهدیدها در دولت اسلامی را گسترده دانست و اظهار کرد: تهدیدها تنها نظامی و اعمال تحریم‌های اقتصادی نیست بلکه دشمنان در صدد تهدید اعتقادهای مسلمانان هستند.

وی بر برنامه‌‌ریزی برای مقابله با تهدید دشمنان تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای حفظ اعتقادهای مردم از جمله وظایف دولت اسلامی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اعتقادهای مردم در زمان امام حسین (ع) تهدید شده بود، تصریح کرد: مردم با دین خدا فاصله گرفته بودند و محتوای دین ضربه خورده بود.

رمضانی، سرقت اعتقاد جوانان را سبب ورود دشمن در ذهن و عقیده آنها دانست و بیان کرد: امر مذکور در زندگی مردم تاثیرگذار است.

وی با تأکید براینکه دولت اسلامی باید تهدیدهای اعتقادی، ایمانی و اخلاقی جامعه را جدی بگیرد، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای احیای احکام اسلامی به شهادت رسید.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مؤلفه‌های اخلاقی را در امنیت حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: مؤلفه‌های اسلامی یکی از تفاوت‌های امنیت در غرب و نظام اسلامی است.

رمضانی با اشاره به اینکه بی‌بندوباری در زمان امام حسین (ع) علنی شده بود، گفت: گسترش بی‌بندوباری جامعه را با بحران اخلاقی مواجه می‌کند.

وی، خواستار پژوهش و تحقیقات علمی در موضوع حجاب شد و بیان کرد: عفاف و حجاب یکی از واجبات در دولت اسلامی است و این موضوع به تمام حوزه‌ها مربوط می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر ارائه راهکارهای لازم برای نهادینه شدن عفاف و حجاب در جامعه توسط حوزه‌های علمیه تاکید کرد و یادآور شد: نهادینه شدن عفاف و حجاب در جامعه امکانپذیر است.

رمضانی در پایان متذکر شد: جامعه بدون امنیت اخلاقی با اهداف امام حسین (ع) فاصله پیدا می‌کند.

انتهای پیام/84001/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول