اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای زکات کشور مطرح کرد

‌پیش‌بینی جمع‌آوری 2 هزار میلیارد ریال زکات در کشور / 17 هزار پروژه با زکات احداث شد

دبیر شورای زکات کشور پیش‌بینی کرد تا پایان امسال 2 هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شود.

‌پیش‌بینی جمع‌آوری 2 هزار میلیارد ریال زکات در کشور / 17 هزار پروژه با زکات احداث شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین نبی لو امروز در همایش زکات و مسجد محوری در مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: طی امسال افزون بر یک هزار و 520 میلیارد ریال زکات در سطح کشور جمع‌آوری شده است.

وی بیان داشت: افزایش میزان جمع‌آوری زکات در راستای تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی توسط شورای زکات با مشارکت مردم عنوان کرد.

به گفته دبیر شورای زکات کشور 17 هزار پروژه عمرانی با جمع‌آوری زکات در سطح استان‌های کشور با اولویت مناطق محروم احداث شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا 6 هزار باب مسجد در سطح مناطق روستایی ساخته شده که افزون بر 3 هزار و 200 باب آن در روستاهای بدون مسجد بوده است.

رئیس شورای زکات استان خراسان شمالی هم در این همایش اقامه نماز و پرداخت زکات را به عنوان نماد خودسازی ابزار رسیدن به جامعه آرمانی دانست.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی تصریح کرد: نماز و زکات ابزار خودسازی انسان‌ها بوده که در کنار امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نماد جامعه‌سازی محسوب می‌شوند.

وی گفت: چنانچه این پایه‌های دینی در کنار هم قرار گیرند یک جامعه را به اوج و تعالی آرمانی خود می‌رسانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با تاکید بر پیاده سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه افزود: بایستی از غرب‌زدگی و غرب گرایی فاصله بگیریم و بر اساس معیار و ارزش‌های دینی زندگی خود را تنظیم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: همواره مردم باید برای پاسداشت مساجد به عنوان پایگاه‌های گسترش ارزش‌های اسلامی و دینی در صحنه باشند.

وی از مساجد هم ‌به عنوان سنگرهای بی نظیری برای پیشبرد تعالیم دینی و اسلامی یاد کرد و یادآور شد: بایستی با تجهیز آن‌ها به بصیرت، از آن‌ها برای تمدن سازی اسلامی و تشریح سبک زندگی اصیل اسلامی بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول