اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد

اعطای بیشترین نشان ملی مرغوبیت کالا به هنرمندان کرد و ترک

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مراسم داوری دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا طی دو روز با حضور هنرمندان صنایع دستی غرب کشور در کرمانشاه پایان یافت.

اعطای بیشترین نشان ملی مرغوبیت کالا به هنرمندان کرد و ترک

نصرت‌الله سپهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص برگزاری مراسم دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا اظهار داشت: این مراسم طی دو روز با حضور هنرمندان صنایع دستی غرب کشور در کرمانشاه پایان یافت.

سپهر با اشاره به اینکه هنرمندانی از استان‌های غربی کشور با 188 اثر هنری در 250 رشته در این مراسم حضور پیدا کرده بودند، گفت: آثار این هنرمندان توسط داوران برجسته مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه آثار هنری هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه با 50 اثر را بیشترین اثر شرکت داده شده در این مراسم اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: داوران آثار را از جنبه‌های توجه به خواسته مشتری، رعایت مسائل زیست‌محیطی، پایبندی به اصالت، رعایت حقوق اجتماعی تولید‌کننده و خریدار، قیمت اعلام شده، زیباشناسی، ترکیب طرح و رنگ و کاربردی بودن مورد بررسی قرار دادند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: هنرمندان آثار هنری زیبایی در بخش صنایع دستی با استفاده از چرم، چوب، نمد، نقر، سنگ و فلز ساخته و برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا در این مراسم حضور داشتند.

وی از اعطای نشان ملی مرغوبیت کالا به 28 اثر هنرمندان کرمانشاهی خبر داد و بیان داشت: 28 اثر هنرمندان آذربایجان‌شرقی، 14 اثر هنرمندان اردبیل، 24 اثر هنرمندان کردستان، 15 اثر هنرمندان هنرمندان آذربایجان‌غربی، 20 اثر از همدان و 14 اثر نیز از ایلام نشان ملی مرغوبیت کالا دریافت کردند.

سپهر خاطرنشان کرد: آثار برگزیده در این مراسم از طریق سایت‌های مربوطه به علاقه‌مندان معرفی می‌شوند و برای شرکت در نمایشگاه‌ها ارجحیت دارند و همچنین می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/2700/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول