اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا:

دولت برای تشکیل نهادهای ملی اهتمام کند

عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا از دولت خواست برای تضمین حقوق مردم فضایی را برای تشکیل نهادهای ملی در کشور فراهم کند.

دولت برای تشکیل نهادهای ملی اهتمام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سید محمد هاشمی بعدازظهر امروز در همایش صیانت از حقوق شهروندی که به میزبانی دانشگاه آزاد قائمشهر با اشاره به قیام عاشورایی امام حسین(ع) آن را دفاع از حقوق انسانی دانست که اگر سکوت می‌کرد یزید بهترین کاخ‌ها را در اختیار امام همام قرار می‌داد ولی ایشان برای حفظ کرامات و حقوق انسانی به همراه یارانشان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تاریخ که شاهد تضییع کرامات و متداول ساختن مظلومیت در جوامع انسانی بوده است تاکید کرد: براساس حقوق بشری و شهروندی، حقوق فرد نباید به خاطر استیلای جامعه تضییع شود.

هاشمی با غیر قابل اجتناب دانستن تشکیل جامعه سیاسی و لازمه تشکیل حکومت در این جامعه یادآور شد: باید در جامعه سیاسی جلوی لابدی‌گری و زور مقاومت کرد و انسان را به درک حقوق انسانی رساند.

این مسئول ذکر کلمات خواری نظیر نوکر و چاکر بودن و دست بوس بودن را بزرگ‌ترین ذلت و خود کوچک‌انگاری و خوارکردن افراد دانست و تاکید کرد: باید حس ایستادگی در مقابل زور و اینکه آزادی آنان مورد احترام است را به مردم القا کنیم تا در کنار آزادی به آزادگی و حفظ کرامات انسانی و در نهایت بهره‌مندی از اجر دنیوی و اخروی نائل آیند.

وی راه تضمین حقوق بشر را از سوی حکومت در این دانست که از طریق قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری در راه این ضمانت گام بردارد.

عضو شورای ملی کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه قدرت فساد می‌آورد بیان داشت: در جامعه سیاسی مدیریت فدای غرایز شخصی می‌شود و آزادی مردم مقابل قدرت حکومتی قرار می‌گیرد که در این میان باید خود مردم راهگشایی کنند یعنی افراد می‌توانند با تشکیل نهادهای مستقل مردم نهاد و نهادهای ملی به عنوان هیئت واسطه برای تعقیب و تحقق مطالبات خود گام اساسی بردارند.

هاشمی از دولت به عنوان ضامن آزادی مردم خواست تا فضای ولو کوچکی را برای نهادهای ملی که در کشور ما نیز همچون عرصه بین‌المللی از سال 1301 ریشه‌هایی دارد اختصاص دهد.

وی افزود: ابتکار عمل تشکیل نهادهای ملی و مردمی در اختیار وزارت کشور است ولی کمیسیون ماده 10 این اجازه را نمی‌دهد در حالی‌که این مسئله خلاف قانون است و  براساس قانون هیچ مقامی حق ندارد آزادی‌های مشروع را سلب کند.

هاشمی تاکید کرد: قانون ضمانت اجرا می‌خواهد که مردم خود باید ضامن باشند و از حقوق‌شان به عنوان ناموس خود دفاع کنند که تحقق این امر ملزوم گذشت زمان و تحول درونی انسان است.

انتهای پیام/86008/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول