اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه ‌کرمان:

‌کرمان رتبه اول کاهش تلفات رانندگی را دارد

رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: استان کرمان با کاهش 32 درصدی در زمینه تلفات رانندگی رتبه اول کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

‌کرمان رتبه اول کاهش تلفات رانندگی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد حجت‌آبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طی هفت ماه نخست سال جاری با توجه به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم، تلاش همکاران پلیس راه، ‌راه و شهرسازی، اورژانس و ... توانسته‌ایم با 32 درصد کاهش در تلفات رانندگی رتبه اول ‌کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی عنوان کرد: راه‌های استان کرمان از وضعیت بدی که در سال‌های 88 و ماقبل آن داشت، اکنون وضعیت خوبی به خود گرفته‌اند و ایمنی تقریبا نسبی در سطح ‌جاده‌های استان کرمان برقرار است.

حجت‌آبادی گفت: طی هفت ماه سال جاری بیش از‌ 600 هزار نفر از رانندگان وسایل نقلیه که در سطح راه‌های شهری استان‌ تخلف داشته‌اند، اعمال قانون شده‌اند.

سرعت غیرمجاز منشأ اصلی تصادفات جاده‌ای کرمان

وی ابراز داشت: منشأ اصلی تصادفات در جاده‌های استان کرمان سرعت غیر‌مجاز است و اگر ‌سرعت‌ها را ‌در سطح معابر به ویژه معابر برون شهری کنترل کنیم، مطمئنا از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری می‌شود.

حجت‌آبادی با اشاره به اینکه ابزارهای مهم ما در پلیس راه یکی خودروها و دیگری نیروی انسانی است که در بخش‌های مختلف به آنها آموزش‌های لازم داده شده، تصریح کرد: اگر‌ خودروها در پلیس راه ‌دچار نقص فنی شوند و نتوانیم از عمده خودروها استفاده کنیم، مطمئنا ایمنی برای مردم در جاده‌ها نمی‌توانیم به وجود آوریم.

وی با اشاره به تاثیر نصب دوربین در کنترل ‌حوادث نقاط حادثه‌خیز‌ راه‌های برون شهری بیان کرد: از جمله این نقاط می‌توان محور هفت باغ از سمت کرمان به سمت پلیس راه ماهان، پلیس راه راین تا پلیس راه ماهان، گردنه خان‌کوه تا پلیس راه باغین و جاده قدیم ماهان به سمت ماهان را نام برد.

حجت‌آبادی عنوان کرد: اگر ما بتوانیم در بحث ایمن‌سازی راه‌ها در سطح استان کرمان ‌عمده راه‌های ترانزیتی سطح استان را دوربین نصب کنیم از بسیاری از تصادفات جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمان بیان داشت: طی شش ماه نخست سال 88 در سطح استان کرمان 563 فقره تصادف فوتی داشتیم که 877 نفر در جاده‌های برون شهری در محل حادثه جان خود را از دست دادند، اما در ‌شش ماه سال جاری به 180 فقره رسیدیم ‌و تعداد کشته شده‌ها در محل حادثه 303 نفر شده است.

کاهش 65 درصدی تلفات جاده‌ای کرمان

وی افزود:‌ در سطح استان کرمان طی شش ماه نخست سال جاری‌ 367 نفر کاهش کشته‌ها نسبت به سال 88 داریم که 65 درصد کاهش دارد.

‌حجت‌آبادی ابراز داشت: در بحث برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داریم و بیش از 30 فقره از وقوع حوادث در جاده‌های استان کرمان سایر سازمان‌ها نقش داشته‌اند.

رئیس پلیس راه کرمان گفت: طی هفت ماه نخست سال جاری 50 جلد گواهینامه که به حد حساب نمره منفی رسیده بودند‌ در‌ استان کرمان مصادره و بیش از 10 هزار وسیله نقلیه به دلیل رعایت نکردن مقررات رانندگی توقیف شدند.

وی عنوان کرد: ما روزانه تست سلامت در پلیس راه‌های استان کرمان انجام می‌دهیم و با رانندگانی که معتاد هستند و یا مشروبات الکی مصرف کرده‌اند، شدید برخورد ‌و برای صدور دفترچه برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین تست اعتیاد گرفته می‌شود.

کنترل ویژه عبور و مرور در جاده‌های کرمان

حجت‌آبادی افزود: نمایان‌سازی عقب خودروهای باربری برای جلوگیری از تصادفات و برابر ماده 62 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تمام وسایل نقلیه سنگین که در جاده‌های عمومی عبور و مرور می‌کنند باید در قسمت عقب ماشین دو نور‌تاب یا شب‌رنگ ‌در دو طرف‌ وسیله نقلیه خود نصب کنند.

وی ابراز داشت: این بخشنامه برای جلوگیری از تصادفات صادر شده و تا 20 آبان سال جاری تمام رانندگان ملزم هستند این شبرنگ را در عقب وسیله خود نصب کنند و از اول آذر ماه سال جاری پلیس راه در راه‌های برون شهری از تردد وسایل نقلیه که این را نصب نکرده باشند، جلوگیری می‌شود.

حجت‌آبادی با اشاره به در پیش رو بودن تاسوعا و عاشورای حسینی‌ تصریح کرد:‌ از تاریخ 21 آبان ماه سال جاری از ساعت 15 بعد از ظهر ‌تا هفت صبح روز شنبه 25 آبان ماه طرح کنترل عبور و مرو‌ر در سطح استان کرمان به صورت ویژه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی ‌بیان داشت: از تمام‌ هم استان‌ها‌ درخواست داریم از وسایل نقلیه باربری مانند وانت بارها، کامیون‌ها و ... در بحث حمل هیئت ‌عزاداری در قسمت بار ‌خود‌داری کنند که در سال‌های گذشته شاهد تصادفات دلخراشی در این زمینه بوده‌ایم. 

11 درصد راه‌های کشور در کرمان

رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: راه‌های استان کرمان راه‌های بین‌المللی و ترانزیتی هستند و نمی‌توان راه‌های برون شهری را برای دست‌های عزاداری بست.

حجت‌آبادی عنوان کرد: از تردد موتورسیکلت‌هایی که بعضا مزاحمت و ایجاد ناامنی برای عبور و مرور‌ هیئت ‌عزاداری د‌ر سطح راه‌های برون شهری دارند جلوگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان 25 هزار و 678 کیلومتر راه دارد که 11 درصد راه‌های کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: در سطح راه‌های استان کرمان هیچ مجتمع رفاهی، تفریحی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، امکانات خوبی ندارند ‌و امیدواریم در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

حجت‌آبادی بیان داشت: ما در سطح استان کرمان یک هزار و 223 کیلومتر ‌بزرگراه داریم که وضعیت آنها نسبت به سال‌های قبل رو به رشد است.

وی عنوان کرد: در استان کرمان 2 هزار و 113 کیلومتر راه اصلی و 22 هزار 351 کیلومتر راه فرعی و روستایی و دسترسی آسفالت و خاکی وجود دارد.

انتهای پیام/‌80018/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول