اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی مشگین‌شهر:

توزیع سموم بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شوند

بخشدار مرکزی مشگین‌شهر گفت: توزیع سموم بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شوند.

توزیع سموم بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فرهادی ظهر امروز در کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه نگرانی جدی در خصوص استفاده بی‌رویه کشاورزان از سموم کشاورزی به خصوص سموم قاچاق و غیر‌مجاز اظهار داشت: عدم آگاهی توزیع‌کنندگان نسبت به استفاده از سموم برای آگاه‌سازی کشاورزان، زمان تاثیر‌گذاری سم و موارد استفاده نیز بر این نگرانی‌ها افزوده است و این عامل موجب اختلال در امورات کشاورزان می‌شود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از فعالیت شهرستان مشگین‌شهر به کشاورزی اختصاص دارد و این امر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بتوان محصولات سالم و با کیفیت به بازار عرضه کرد و در کنار درآمدزایی برای کشاورزان سلامت مصرف‌کننده را نیز تضمین کنیم.

بخشدار مرکزی مشگین‌شهر با بیان اینکه توزیع سموم و سایر محصولات که توزیع‌کنندگان بدون مجوز فعالیت می‌کنند قاچاق محسوب می‌شود، تصریح کرد: این امر موجب ایجاد ناامنی در منطقه شده و حتی عرضه‌کنندگان مجاز این محصولات را نیز به تعطیلی می‌کشاند و این امر به اقتصاد شهرستان لطمه جدی وارد می‌کند بنابراین باید هر موردی که موجب ناامنی در شهرستان می‌شود به شدت با آن مبارزه کرد.

فرهادی ادامه داد: با وجود اینکه شهرستان مشگین‌شهر منطقه مرزی نیست اما احتمال وجود کالا در هر زمان و مکانی وجود دارد و این موجب اختلال در امنیت منطقه می‌شود لذا باید به شدت با عاملان قاچاق کالا برخورد شده و این قاچاقچیان طبق قانون مجازات شوند.

این مسئول با گلایه‌مندی از ادارات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواستار رسیدگی و کنترل بر نحوه توزیع سموم کشاورزی شد تا ضرر و زیانی که چند سال پیش در توزیع سموم تقلبی بر کشاورزی وارد شده بود دوباره تکرار نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهادی در پایان سخنان خود اذعان داشت:60 درصد توزیع‌کنندگان سموم کشاورزی در مشگین‌شهر بدون مجوز فعالیت کرده و اقدام به توزیع بخش اعظمی از سموم شهرستان می‌کنند.

انتهای پیام/62009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول