اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمان

فاز دوم موزه صنعتی کرمان افتتاح شد

فاز دوم باغ موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با حضور استاندار بهره‌برداری شد.

فاز دوم موزه صنعتی کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان شامل 8 هزار متر مربع محوطه‌سازی و 600 متر مربع فضای گالری پیش از ظهر امروز با حضور استاندار کرمان و اهالی فرهنگ و هنر استان افتتاح شد.

استاندار کرمان در این آیین با اشاره به انتقال آثار جمال‌الدین مودب و علی‌اکبر صوتی به موزه هنرهای معاصر کرمان اظهار داشت: این آثار همه با عشق و آمیخته با دوستی و مودت اهل‌بیت (ع) خلق شده است.

اسماعیل نجار افزود: آثار این هنرمندان تنها مربوط به کرمان و ایران نیست، بلکه جهان بشری و آحاد علاقمندان به هنر باید از آن بهره ببرند.

وی ابراز داشت: تلاش‌های صورت گرفته برای برپایی گالری‌ها و موزه‌ها در برابر خلق آثار ارزشمند هنرمندان ما هیچ است، اما این اماکن می‌تواند در ماندگاری و حفظ آثار کمک موثری باشد.

نجار تصریح کرد: درخواست ما از هنرمندانی مانند استاد مودب و صوتی این است که آثار خودشان را به موزه کرمان بیاورند تا در این مرکز علاوه بر نگهداری برای عموم علاقمندان به نمایش گذاشته شود.

استاندار کرمان گفت: وجود این ظرفیت‌های هنری برای استان کرمان به لحاظ اقتصادی نیز می‌تواند موثر باشد.

به گزار‌ش فارس با بهره‌برداری از فاز دوم موزه هنرهای معاصر فضایی برای نمایش دائم آثار هنرمندان مطرح و پیشکسوت کرمان در نظر گرفته شده است که آثار آنها به صورت ثابت به نمایش عموم گذاشته شود.

بخش اعظم این ساختمان برای ارائه آثار استاد جمال‌الدین مودب و استاد علی‌اکبر صوتی اختصاص یافته است.

از مجموع اعتبارات راه‌اندازی فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان یک میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی استانداری کرمان برای مرمت تخصیص یافته است.

انتهای پیام/80017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول