اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

ممنوعیت شکار پرنده تیهو در قزوین

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: طبق اعلام این اداره کل مبنی بر محدود بودن جمعیت تیهو در این استان، سازمان حفاظت محیط زیست کشور امسال شکار این پرنده را در استان قزوین ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت شکار پرنده تیهو در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست توجیهی دستورالعمل شکار و صید پرندگان و مناطق ممنوعه شکار و صید پرندگان وحشی ظهر امروز با حضور معاونان، رؤسای ادارات شهرستانی و سر محیط‌بانی‌ها و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین برگزار شد.

سیاوش شمسی‌پور در این نشست اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت در هنگام بازرسی از شکارچیان در مناطق آزاد مدارکی همچون دفترچه شناسایی شکارچیان، جواز حمل سلاح و پروانه شکار را بررسی کنند تا امکان تخلفاتی از قبیل استفاده از اسلحه غیر و یا اسلحه قاچاق و غیرمجاز در شکار ناممکن شود.

وی تصریح کرد: در مورد شکارچیانی که به صورت تیمی به شکار می‌پردازند مدارک و سلاح‌های همه افراد کنترل شود که با این کار حمل سلاح قاچاق و استفاده از آن برای شکار مقدور نباشد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین سپس به نحوه برخورد با متخلفان اشاره کرد و گفت: مأموران در برخورد با شکارچیان غیرمجاز از برخورد نامناسب پرهیز کنند و در حد وظایف و مطابق با قانون عمل کنند به طوری که شأن و شخصیت افراد حفظ شود.

شمسی‌پور ‌بیان کرد: طبق اعلام این اداره کل مبنی بر محدود بودن جمعیت تیهو در استان قزوین، سازمان حفاظت محیط زیست کشور امسال شکار این پرنده را در این استان ممنوع اعلام کرد.

این مسئول به صدور پروانه شکار از طریق دفاتر پستی پرداخت و بیان کرد: اجرای این کار منافع زیست‌محیطی داشته و در وقت، هزینه و آلودگی ناشی از تردد خودرو برای مراجعه حضوری افراد برای دریافت پروانه صرفه‌جویی می‌شود و سعی ما بر این است که ظرف 48 تا 72 ساعت پس از اقدام، افراد بتوانند پروانه شکار خود را از طریق پست دریافت کنند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول