اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرا رسیدن محرم برگزار شد

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در سیریک

به مناسبت ایام محرم نمایشگاهی با عنوان عفاف، حجاب و محرم در قالب 10 غرفه در مدرسه شبانه روزی امام رضا (ع)‌ این شهرستان با حضور مسئولان برپا شد.

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، فرماندار این شهرستان صبح امروز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه حجاب و عفاف به ‌مناسبت ماه‌ محرم با هدف معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ و اعتقاد دینی و اسلامی و همچنین به منظور آگاهی دادن به دانش‌آموزان و تبیین موضوع «حجاب مصونیت است نه محدودیت» برپا شده است.

محمد اسفندیاری افزود: عفاف و حجاب، یکی از عناصر اساسی و اصولی فرهنگ جامعه اسلامی ماست و بدون شک، پوشش زن در برابر مردان بیگانه، یکی از ضروریات دین اسلام است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه‌ای و تبلیغاتی در صدد از بین بردن فرهنگ دینی حجاب و عفاف هستند و راه رسیدن به هدف خود را ترویج بی‌حجابی و بدحجابی می‌دانند، اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با افزایش آگاهی و بصیرت دینی و فرهنگی و تبیین فلسفه و اهمیت و آثار مثبت اجتماعی و فردی آن باید به صورت تخصصی و علمی برای مردم به ویژه جوانان برای تاثیرگذاری اعلام شود.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: برای ترویج و صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف آموزش‌های بنیادی و مستمر و مشاوره در سطوح مختلف جامعه شامل خانواده، مدرسه، دانشگاه در قالب برنامه‌های پر محتوا، تاثیرگذار و زمان‌بندی شده بسیار موثر است و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها اجرائی به ویژه فرهنگی همکاری مستمر را در این زمینه وظیفه خود بدانند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک توجه بیشتر به تاکیدات دین مبین اسلام به ویژه برای اجرای کامل قوانین و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، منویات مقام معظم رهبری، رهنمودهای بزرگان و علمای دین، ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف را از دیگر راهکارهای عملی در تقویت فرهنگ حجاب و عفاف برشمرد.

یادآور می‌شود این نمایشگاه با همکاری امور بانوان شهرستان، کانون پرورش فکری کودکان، شهرداری بندر سیریک، کمیته امداد، آموزش و پرورش، فرمانداری سیریک، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی راه‌اندازی شده است.

این نمایشگاه در قالب 10 غرفه به مدت پنج روز در سالن مدرسه شبانه روزی حضرت امام رضا (ع) شهر بندر سیریک در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر برای پذیرش علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/88004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول