اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن محرم

مراکز دینی و مذهبی گچساران غبارروبی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و هماهنگی‌های به عمل آمده با خادمان مساجد و بقاع متبرکه، غبارروبی این مراکز دینی و مذهبی انجام شده است.

مراکز دینی و مذهبی گچساران غبارروبی شد

الله‌کس نجیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: امسال برنامه‌های ویژه دهه محرم در کنار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی از حضور 10 مبلغ دینی و مذهبی در گچساران از شهر مقدس قم خبر داد و افزود: سه نفر از 10 مبلغ دینی و مذهبی از مبلغان بومی بوده که در راستای بصیرت‌افزایی و تبیین ماه محرم و عاشورا در دهه محرم فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از اجرای برنامه‌های عزاداری در برخی نقاط در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مسجد شهیدان، مسجد صاحب‌الزمان، امامزاده جعفر (ع)، حسینیه شهدای گمنام آرو، امامزاده سید محمد (ع) روستای سرآبیز باشت و بی‌بی حکیمه (س) از جمله مراکزی است که اداره اوقاف به صورت مستقیم در این مکان‌ها برنامه ویژه ماه محرم را برگزار می‌کند.

نجیبی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن ویژه محرم در گچساران گفت: این مراسم در مساجد شهیدان و صاحب‌الزمان و با حضور علاقه‌مندان به قرآن برگزار می‌شود.

وی از غبارروبی بقاع متبرکه در ایام محرم خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و هماهنگی‌های به عمل آمده با خادمان مساجد و بقاع متبرکه، غبارروبی این مراکز دینی و مذهبی انجام شده است.

نجیبی از سیاه‌پوش کردن مساجد و بقاع متبرکه در استقبال از ماه محرم خبر داد و اظهار داشت: در راستای آماده‌سازی فضای ماه محرم در مساجد و بقاع متبرکه، سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه و مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/82014/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول