اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس:

مرحوم عسکراولادی خود را وقف ولایت و مردم کرد

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس با بیان اینکه توصیه همیشگی استاد مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی، داشتن آهنگ ولایت در تمام امور بود، گفت: این مجاهد نستوه خود را وقف مردم و ولایت کرد.

مرحوم عسکراولادی خود را وقف ولایت و مردم کرد

غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با تسلیت ارتحال حاج حبیب‌الله عسکراولادی به مقام عظمای ولایت، مراجع عظام، روحانیت معظم، اعضای حزب موتلفه اسلامی و بیت آن مرحوم، اظهار داشت: مرحوم عسگراولادی عمر پربرکت خود را در راه مبارزه با استعمار و استبداد طاغوت به عنوان یکی از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) سپری کرد و در مسیر مبارزه سختی‌های بسیاری کشید.

وی افزود: مرحوم عسکراولادی هیچ‌گاه از تلاش در راه اسلام احساس خستگی به خود راه نداد و از سال 1341 در محضر امام راحل راه مبارزه با رژیم ستمشاهی را آغاز کرد و بیش از آن نیز با تشکیل فدائیان اسلام علیه طاغوت به مبارزه پرداخت.

چوبینی اضافه کرد: مرحوم استاد عسکراولادی در جریان وقایع 15 خرداد 42 و بعد از آن یکی از چهره‌های موثر در نهضت امام خمینی (ره) بود و پس از تبعید حضرت امام و جریان ترور حسنعلی منصور نخست وزیر معدوم شاه خائن و به شهادت رسیدن جمعی از یاران امام، به زندان ابد محکوم شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی 13 سال از عمر شریف خود را در زندان ستم‌شاهی سپری کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس ادامه داد: مرحوم عسکراولادی در ابتدای انقلاب با هجرت امام از عراق به پاریس، در خدمت امام بود و زمینه ورود امام خمینی (ره) به کشور را پس از 14 سال با همکاری دیگر یاران ایشان از جمله شهیدان بهشتی، مطهری، مفتح و مقام معظم رهبری فراهم کردند.

وی در ادامه متذکر شد: مرحوم عسکراولادی تا زمان ارتحال حضرت امام در خدمت معظم‌له به انجام وظیفه و ادای تکلیف پرداخت که از جمله آنها تشکیل کمیته امداد به فرمان امام بود و در زمان مقام معظم رهبری نیز به عنوان نماینده ایشان در کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، خدمت خود را ادامه داد.

چوبینی با بیان ویژگی‌های شخصیتی مرحوم عسکراولادی، به عضویت وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: وی نه تنها مرد دیانت که اهل سیاست بود و با تشکیل حزب جمهوری اسلامی و پس از تعطیلی آن به طور مجدد حزب پرسابقه و اثرگذار موتلفه اسلامی را فعال کرد و همچنین دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری را بر عهده گرفت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس همچنین با اشاره به نقش بسیار موثر مرحوم عسکراولادی در انسجام ملی و وحدت جریان‌های سیاسی، گفت: آن مرحوم از جمله شخصیت‌های مورد اعتماد کامل حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود و بین اقشار مختلف مردم احترام ویژه‌ای را داشت.

وی با بیان اینکه هرچند ارتحال مرحوم عسکراولادی برای نظام جمهوری اسلامی ایران صدمه‌ای جبران‌ناپذیر به حساب می‌آید اما این مجاهد نستوه با پرورش جوانان پاک بسیاری، آثار زحمات بی‌دریغ خود را برجای گذاشته و برای آینده حزب موتلفه اسلامی برنامه‌ریزی‌های ارزشمندی را صورت داده است.

چوبینی به برگزاری مجلس بزرگداشت مرحوم عسکراولادی یکشنبه هفته آینده در شیراز، مسجد فاطمة‌الزهرا (س) واقع در خیابان زند از ساعت 2:30 تا 4:30 بعد از ظهر اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف، نهادها و ارگان‌های بسیاری برای مشارکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و بی‌شک حضور مردم مومن و ولایت‌مدار فارس و شیراز در این مراسم، نشانگر ارادت به یاران امام و رهبری خواهد بود.

به گزارش فارس، حبیب‌الله عسکراولادی در سال 1311 شمسی در تهران متولد شد.

وی دروس رایج حوزه را تا پایان سطح فرا گرفت و همزمان به دلیل سختی معیشت وارد بازار کار نیز شد.

در سال 1326 مبارزات سیاسی را آغاز کرد و در صف همرزمان آیت‌الله کاشانی و شهید نواب صفوی درآمد.

وی از بنیانگذاران هیئت‌های موتلفه اسلامی به شمار می‌آید.

در سال 1343 به جرم مشارکت در قتل حسینعلی منصور دستگیر و به حبس ابد محکوم تا اینکه در سال 1356 آزاد شد.

پس از انقلاب به نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزیده و با تاسیس کمیته امداد انقلاب اسلامی، عهده‌دار مسئولیت این نهاد شد.

وی تا تابستان 1383 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و همچنین نماینده مقام معظم رهبری در کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بود.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول