اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان در گفت‌وگو با فارس:

عسگراولادی فردی بصیر و مبارز واقعی انقلاب بود

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: عسگراولادی مسلمان و مبارز واقعی انقلاب اسلامی و بصیر و ولایت‌مدار بود.

عسگراولادی فردی بصیر و مبارز واقعی انقلاب بود

حسن کربلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با ابراز تأسف از درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی اظهار کرد: عسکر اولادی مسلمان و مبارزه واقعی انقلاب و بصیر و به‌روز بود.

وی با بیان اینکه عسگراولادی بیش از 75 سال در راه انقلاب تلاش کرد، افزود: حتی در این روزهای اخیر که در بیمارستان بستری بود باز هم به دنبال انجام کارهای انقلاب بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان عسگراولادی را مرد مبارزه خواند و گفت: در سال 1343 در اعتراض به حسن‌علی منصور (نخست وزیر شاه) و دستگیری حضرت امام (ره) در «اعدام انقلابی منصور» دستگیر شد.

وی ادامه داد: عسگراولادی در دادگاه اولیه با برادران موتلفه اسلامی محکوم به اعدام شد اما در دادگاه بعدی به حبس ابد محکوم و تا 1356 در زندان شاه ملعون بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان، گفت: عسگراولادی پس از انقلاب نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده امام (ره) در کمیته امداد امام خمینی شد.

وی اضافه کرد: در سال 1360 نیز منافقان عسگر اولادی را ترور کردند و او جان سالم به در برد و دهه 60 وزیر بازرگانی شد.

کربلایی با اشاره به اینکه عسگراولادی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بود، خاطرنشان کرد: در یک اتحاد و ائتلاف با شهید بهشتی و حضرت آقا و شهید باهنر، عسکر اولادی عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی شد.

وی با تصریح بر اینکه سراسر زندگی حبیب‌الله عسگراولادی کار و فعالیت و حماسه بود، یادآور شد: بصیرت و تبعیت از امام (ره) و رهبری و جانفشانی و مقاومت توسط وی همراه با ادب بود و هرگز از مسیر اسلام و قرآن فاصله نگرفت.

انتهای پیام/2300/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول