اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی:

عسگراولادی علاوه بر چهره سیاسی یک اسلام‌شناس بود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه عسگراولادی علاوه بر چهره سیاسی یک اسلام‌شناس بود، ادامه داد: حوزه علمیه و جریان‌های سیاسی ایشان را به عنوان یک پدر معنوی و سیاسی قبول داشتند.

عسگراولادی علاوه بر چهره سیاسی یک اسلام‌شناس بود

محمدعلی تابعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن عرض تسلیت درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی یار دیرین امام و مقام معظم رهبری به مردم و مقام معظم رهبری اظهار داشت: درگذشت این شخصیت بزرگ یک خلاء بزرگ برای نظام و انقلاب و به ویژه جامعه سیاسی محسوب می‌شود.

عسگراولادی علاوه بر چهره سیاسی یک اسلام‌شناس بود

وی با بیان اینکه ایشان علاوه بر چهره سیاسی یک اسلام‌شناس بود، ادامه داد: حوزه علمیه و جریان‌های سیاسی ایشان را به عنوان یک پدر معنوی و سیاسی قبول داشتند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که ایشان از همان دوران نوجوانی با مسجد و روحانیون مسجد از جمله شیخ حسن زاهد ارتباط برقرار کردند، افزود: این‌گونه بود که ضمن تولد در یک خانوده بازاری ارتباط ایشان با حوزه علمیه و مسجد شکل می‌گیرد.

تابعی اذعان داشت: همچنین این شخصیت بزرگ از همان ابتدای انقلاب از جمله کسانی بودند که ارتباط نزدیک با امام داشتند و در مسیرهای سیاسی در متن جریانات قرار داشتند.

وی اضافه داد: حضور ایشان در متن جریان‌های سیاسی به نحوی بود که بعد از تبعید امام، حزب موتلفه اسلامی که در رأس آن مرحوم عسگراولادی قرار داشتند به براندازی حکومت حسن‌علی منصور اقدام کردند.

عسگراولادی به 14 سال زندانی محکوم شد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این جریان چهار نفر از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی به شهادت رسیدند، افزود: مرحوم عسگراولادی از جمله کسانی بودند که در این جریان به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند.

تابعی متذکر شد: مرحوم عسگراولادی حدود 14 سال از عمر خود را در زندان به سر برده‌اند.

وی همچنین به فعالیت‌های ایشان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: مرحوم عسگراولادی در سال‌های اوج انقلاب در کنار امام بودند و تنها شخصیتی بود که با وجود اینکه روحانی نبودند ولی اجازه دریافت وجوهات را از امام داشتند.

حساسیت منافقین روی شخصیت مرحوم عسگراولادی

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی وزیر بازرگانی دولت رجایی، نماینده امام و مقام معظم رهبری در کمیته انقلاب و رئیس جبهه پیرو خط امام را از جمله مسئولیت‌های مرحوم عسگراولادی در دوران خدمت خود به انقلاب عنوان کرد.

تابعی با بیان اینکه این شخصیت بزرگ دو مرتبه مورد سوءقصد قرار گرفت، ادامه داد: مرحوم عسگراولادی مورد کینه منافقین بود و منافقین به شدت روی ایشان حساس بودند.

وی با اشاره به سختی‌های زیادی که مرحوم عسگراولادی در دوران زندگی خود کشیدند، افزود: ایشان تمام این سختی‌ها را با توکل بر خدا، هدفداری و ایمان به خدا و امام و انقلاب پشت سر گذاشتند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: مرحوم عسگراولادی می‌تواند الگویی برای جوانان ما در همه عرصه‌های زندگی از جمله درس و سیاست باشد.

تابعی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی الگویی تمام عیار برای همیشه تاریخ هستند، از تمام جریان‌های سیاسی خواست تا با الگوگیری از این شخصیت بزرگ سیاسی راه ایشان را ادامه دهند.

انتهای پیام/69022/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول