اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

قیام عاشورا جهت تاریخ را عوض کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: امام حسین(ع) با برپایی قیام عاشورا جهت تاریخ را عوض کرد و پیچ تاریخ را به سمت خداوند چرخاند.

قیام عاشورا جهت تاریخ را عوض کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در همایش عاشورای حسینی و فرهنگ عمومی که با حضور جمعی از مسئولین در آمفی‌تئاتر صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا پیچ تاریخ را به سمت خداوند چرخاند و اجازه نداد دین اسلام خدشه‌دار شود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر را در عمل نشان داد و مانع از حذف معروفات و ترویج منکرات به دست سران ظلم بعد از فوت پیامبر اسلام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه احیای ارزش‌های دینی مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) در عاشورا بود، گفت: این امام همام اصلاح دین جدش را مهم‌ترین هدف خود از این قیام الهی عنوان فرموده است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع) مکتب احیای ارزش‌ها بود و حرکت در مسیر چنین مکتبی مانع از انحراف مسلمانان از مسیر اصلی حق و حقیقت شد.

وی از مکتب تکفیر به عنوان نقطه مقابل مکتب عاشورا نام برد و گفت: مکتب تکفیر به دنبال حذف ارزش‌های دینی، قرآن و اصل اسلام است و برای تحقق آن از هر مسیری وارد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه با بیان اینکه منزلت و جایگاه بشر نزد پروردگار آنقدر والاست که خداوند تمام علوم عالم را در اختیارش قرار داده است، تصریح کرد: انسان برای رسیدن به جایگاه ارزشی و واقعیش باید برنامه‌ای سازنده داشته باشد.

حسینی‌شاهرودی افزود: فرهنگ دینی تنها فرهنگی است که حرکت و درک آن موجب کمال و سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود.

وی از فرهنگ غرب به عنوان فرهنگ مادی‌گرایی و نقطه مقابل فرهنگ دینی نام برد و بیان داشت: دین اسلام با آمدنش فرهنگ مادی را که فرهنگ کشت‌ و کشتار، تبعیض، فساد و بی‌بندوباری است کنار زد و فرهنگ تعالی بخش را گسترش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی انسان‌هایی پرورش یافتند که برای بقاء عظمت، عزت و بزرگی اسلام در مقابل دشمنان بدون هیچ ترس و واهمه‌ای سر از پای نمی‌شناسند و محکم می‌ایستند.

حسینی‌شاهرودی افزود: اسلام آمد و یک فرهنگ خدایی را که در آن باورها، ارزش‌ها و رفتارهای انسان براساس برنامه‌ریزی برای رسیدن به سعادت هر دو جهان تعریف شده به بطن جامعه آورد.

وی افزود: فرهنگ امام حسین(ع) و آنچه مکتب الهی این امام همام عنوان می‌کند نیز تمام مسائل فرهنگ دینی و اسلامی را در دل خود جای داده و تنها هدفش حفظ ارزش‌های اسلامی و انسانی و سعادت و کمال بشریت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عزاداری برای امام حسین(ع) و حرکت در مسیر اهداف ایشان را ضروری خواند و افزود: عزاداری برای امام حسین(ع) تنها مختص به شیعه و سنی و ملت خاصی نیست و تمام بشریت را در بر می‌گیرد.

حسینی‌شاهرودی افزود: اگر انسان در سوگ مظلومیت اباعبدالله حسین(ع) عزاداری و برای ایشان اشک بریزد تا جایی که نابینا شود حق است چراکه این مصیبتی برای تمام عالم بشریت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به تعبیرات قرآن و احادیث پیامبر در مورد امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: در آیات بسیاری همچون آیه مودت خداوند بر مودت عالم بشریت به امام حسین(ع) و اهل بیت تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه امروز عاشورای امام حسین(ع) دیگر یک مسئله خاص شیعه و سنی نیست بیان کرد: امروز در بسیاری از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان برای مظلومیت امام حسین(ع) اشک می‌ریزند و این نشان از جهانی بودن فرهنگ عاشورا است.

حسینی‌شاهرودی اقتدار و عظمت امروز ایران در جهان را از برکات فرهنگ عاشورا دانست و گفت: پیروزی ملت ایران در انقلاب و جنگ هشت ساله دفاع مقدس از برکات عشق و ارادت این ملت به امام حسین(ع) بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد احیا در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و برگزاری چنین همایشی در نخستین هفته و روزهای ماه محرم، اظهار کرد: گرمای شهادت امام حسین(ع) در دل مسلمانان همیشگی بوده و هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد.

انتهای پیام/79002/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول