اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

آب‌انبار آقا در قزوین مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور حفظ و احیای بناهای تاریخی، مراحل مرمت آب‌انبار آقا توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین انجام شد.

آب‌انبار آقا در قزوین مرمت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار کرد: آب‌انبار آقا یکی از بناهای تاریخی دوره قاجاری بوده و در یکی از محلات قدیمی قزوین به نام دباغان قرار دارد و در حال حاضر مراحل پایانی مرمت خود را می‌گذراند.

قاسمی با اشاره به نحوه مرمت این بنا افزود: طرح بازسازی و مرمت این بنای تاریخی پس از تعیین بررسی‌های به عمل آمده توسط تیم فنی آغاز و فعالیت اجرای مرمت کاشی کاری سردر ورودی، خاکبرداری بام، اجرای شیب‌بندی و کف‌سازی بام، ساماندهی ناودان‌ها، اجرای حفاظ آهنی دور بام و مرمت‌های موضعی آن صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: این بنای تاریخی بعد از تکمیل مراحل مرمت،‌ به کارگاه تولیدی صنایع دستی منبت و معرق چوب تغییر کاربری خواهد داد و به صورت یک کارگاه فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بهره‌برداری خواهد شد.

شایان ذکر است بنای تاریخی آب‌انبار آقا متعلق به دوره قاجاری می‌باشد که در محله دباغان واقع شده و دارای سردری مزین به کاشی معقلی و کاربندی بوده با 30 پله به مخزنی با گنجایش 800 متر مکعب می‌رسد این بنا با شماره 12618 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2667/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول