اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

در جمع نمایندگان پارلمان صورت گرفت:

هشدار رهبر «تحریک انصاف پاکستان» درباره مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو

«عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف پاکستان» به مقامات این کشور هشدار داد که در صورت عدم واکنش مناسب دولت به حادثه کشته شدن رهبر طالبان به ‌دست آمریکایی‌ها، تا 2 هفته دیگر مسیر تدارکاتی ناتو را مسدود می‌کند.

هشدار رهبر «تحریک انصاف پاکستان» درباره مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با حضور در مجلس این کشور درباره تبعات حمله روز جمعه پهپادهای آمریکایی به منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» که موجب کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر طالبان پاکستان شد هشدار داد.

وی هشدار داد که در صورت عدم واکنش مناسب دولت به این حادثه، مسیرهای تدارکاتی ناتو در ایالت «خیبرپختونخواه» را بعد از 20 نوامبر (29 آبان) مسدود می‌کند.

حزب تحریک انصاف پاکستان هم اکنون حکومت ایالت خیبرپختونخواه که محل عبور یکی از 2 مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان است را در دست دارد.

عمران خان در صحن مجلس گفت: اگر دولت نتواند آمریکا را به توقف حملات پهپادها متقاعد کند، به دستور وی مسیر تدارکاتی ناتو را از اواخر آبان به بعد مسدود می‌شود.

وی که از مخالفان سرسخت حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان است از رهبران سیاسی پاکستان خواست تا برای مقابله با این موضوع با یکدیگر متحد شوند.

این رهبر سیاسی پاکستان افزود: انجام این حمله قبل از آغاز مذاکرات صلح نشان داد که آمریکایی‌ها خواهان برقراری صلح و آرامش در این کشور نیستند.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های وزیر کشور پاکستان برای آغاز روند صلح، اعلام کرد که به‌رغم همه اختلافات خود با «مولانا فضل‌الرحمن» رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» حاضر است با وی همکاری کند.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تهدیدات عمران خان درباره مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو گفت که این تنها اظهارات یک حزب سیاسی پاکستان بوده و این در حالی است که «نواز شریف» در سفر اخیر خود به مذاکرات جامعی با طرف آمریکایی داشته است.

با این حال، نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان نیز از تصمیم دولت برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان و جلوگیری از تخریب این روند خبر داد.

وی در جلسه کابینه گفت: پاکستان حق دارد طبق منافع خود تصمیم‌گیری کند.

نخست‌وزیر پاکستان بدون اشاره به نام آمریکا افزود: اگر (برخی‌ها) نمی‌توانند با روندی که ما برای پایان دادن به تروریسم آغاز کرده‌ایم همکاری کنند، دست‌کم آن را تخریب نکنند.

پس از کشته شدن «حکیم‌اله محسود» رهبر گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» در حمله پهپادهای آمریکایی، سخنگوی این گروه واکنش تندی به این حادثه نشان داد و با «برده» خواندن دولت پاکستان، عنوان کرد که نمی‌توان با بردگان آمریکا مذاکره کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول