اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

گمانه‌زنی‌ها درباره رهبر آینده طالبان پاکستان

چه کسی جانشین «حکیم‌الله محسود» می‌شود؟

پس از کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» در حمله روز گذشته پهپادهای آمریکایی به منطقه قبایلی «وزیرستان»، گزینه‌هایی برای جانشینی وی مطرح شده است.

چه کسی جانشین «حکیم‌الله محسود» می‌شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، پس از کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» در حمله روز گذشته پهپادهای آمریکایی به «وزیرستان»، گزینه‌هایی برای جانشین وی مطرح شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از این حمله طالبان پاکستان روند انتخاب جانشین این گروه شبه‌نظامی را آغاز کرده است.

به نوشته روزنامه «نیشن» پاکستان، رهبران طالبان، جمعه شب با تشکیل جلسه «شورای مرکزی طالبان» در منطقه بازار «میرانشاه» برای انتخاب رهبر جدید خود رأی‌گیری کردند. این جلسه روز گذشته پس از نماز عشاء با حضور حدود 15 تن از اعضای این شورا و به رهبری «قاری هدایت‌الله» برگزار شد.

قاری ولایت محسود رهبر جدید طالبان

طبق گزارش این منبع، در این جلسه «قاری ولایت محسود» پسرعموی حکیم‌الله به عنوان رهبر جدید طالبان پاکستان انتخاب شده است.

به نوشته روزنامه نیشن به نقل از منابع آگاه، در این جلسه 2 تن از فرماندهان رده چهارم و پنجم طالبان به نام‌های ولایت محسود و «شاهدالله شاهد» سخنگوی فعلی طالبان به عنوان نامزد این پست معرفی شدند که پس از رأی‌گیری، ولایت محسود با کسب 11 رأی در مقابل 4 رأی شاهد به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد. با این حال، برخی دیگر از رسانه‌های پاکستانی گزینه‌های دیگری را نیز برای رهبری جدید گروه تحریک طالبان مطرح کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «داون» پاکستان، «سید خالد الیاس سجنا» رهبر طالبان وزیرستان جنوبی از جمله گزینه‌های احتمالی برای جانشینی محسود است. با این حال، برخی مقامات طالبان بر این باورند که به خاطر اختلافات حکیم‌الله با گروه سجنا احتمال کمی برای انتخاب وی وجود دارد.

«محمد طالب عمر خالد خراسانی» رهبر طالبان منطقه قبایلی «مهمند ایجنسی» که مستقیما عملیات‌های این گروه را فرماندهی می‌کرد نیز از دیگر گزینه‌های مطرح شده برای جانشینی رهبر کشته شده طالبان می‌باشد.

«ملا فضل‌الله» رهبر طالبان در منطقه «سوات» نیز از دیگر فرماندهان شبه‌نظامیان پاکستان است که از وی به عنوان جانشین احتمالی نام برده شده است که البته به خاطر اینکه وی عضو قبیله محسود نیست شانس زیادی برای تصدی این سمت ندارد.

با این حال گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان تاکنون به‌طور رسمی نام جانشین رهبر کشته شده خود را اعلام نکرده است.

انتظار می‌رود که این گروه طی یک تا 2 روز آینده جانشین حکیم‌الله محسود را اعلام کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول