اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

40 هزار خانوار در استان مرکزی زیرپوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: 40 هزار خانوار در استان مرکزی زیرپوشش کمیته امداد هستند و از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

40 هزار خانوار در استان مرکزی زیرپوشش کمیته امداد هستند

محسن ولیئی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: سالیانه بخشی از خانواده‌ها نیز به دلیل مشکلات و نیازمندی به این نهاد مراجعه و از خدمات موردی آن بهره‌مند می‌شوند.

وی بیشترین حمایت‌ها را با 38 درصد مربوط به فوت سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: 35 درصد کار افتادگی، 5 درصد طلاق و 8 درصد به دلیل بیماری سرپرست و مابقی به دلایلی مانند بد سرپرستی، معلولین و زندانیان، تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 62 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد کاملا بی‌سواد هستند و حدود 5 درصد سواد خواندن قرآن و 5 درصد سواد راهنمایی و مابقی نیز فقط در حد خواندن و نوشتن دارای سواد هستند.

ولیئی با بیان اینکه 19 هزار و 518 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در شهر‌های بالای 20 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند، بیان داشت: بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه بیمه این تعداد مددجو شده است.

وی کمیته امداد امام خمینی را یکی از دستگاه‌های توانمند در زمینه ایجاد مشاغل خانگی عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته 6 هزار و 300 فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: این فرصت‌های شغلی در زمینه‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و معدنی و خدمات بوده است.

ولیئی تصریح کرد: از این تعداد فرصت شغلی 5 هزار و 250 مورد مشاغل خانگی و یک هزار و 100 فرصت شغلی از طریق موسسات کاریابی، خصوصی و دولتی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی 5 هزار و 300 دانش‌آموز و یک هزار و 700 دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد در طی سال بهره می‌برند.

ولیئی افزود: در حوزه اکرام ایتام نیز 3 هزار و 72 یتیم و 2 هزار و 500 حامی در سطح استان وجود دارد که نسبت حامی به یتیم در استان دو برابر میانگین کشوری است و حامیان در سال گذشته 4 میلیارد تومان به حوزه ایتام کمک کرده‌اند.

وی از اعطای 9 هزار و 500 وام قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 500 میلیون تومان به مددجویان استان خبر داد و اظهار داشت: یک هزار و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان طی سال گذشته از خدمات حقوقی و قضایی این نهاد استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول