اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای شهر شیراز

تبلیغ کالای دیگران در ملک خصوصی تخفیف نمی‌گیرد

با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز تنها در مواردی که محصول یا کالای متعلق به خود فرد در ملک شخصی تبلیغ شود از تخفیف 40 درصدی برخوردار می‌شود.

تبلیغ کالای دیگران در ملک خصوصی تخفیف نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اعضای شورای اسلامی این شهر عصر امروز در دوازدهمین جلسه این شورا پیشنهاد شهرداری برای اصلاح قیمت پایه ضوابط آیین‌نامه اجرایی ساماندهی تبلیغات شهری را با تغییراتی مصوب کردند.

بنابر این مصوبه که در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و به صحن آورده شده بود، ضرایب ثابت مبنای محاسبه نرخ تبلیغات افزایش یافت.

در این مصوبه آمده است که قیمت پایه ملاک محاسبه ماهانه عوارض طبق جدول امتیازبندی و نحوه محاسبه عوارض تابلوهای تبلیغاتی از 5 هزار ریال به 10 هزار ریال افزایش می‌یابد.

همچنین بنابر مصوبه شورا اعلام شد در مواردی که اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تبلیغات کالاهای تولیدی متعلق به خود اقدام به نصب تابلو بر روی دیوار و پشت بام یا دیوار‌نویسی در ملک شخصی کنند و یا تابلوی پایه‌دار و جدا از ساختمان مورد استفاده قرار دهند عوارض مربوطه بر اساس جدول با کسر 40 درصد مورد محاسبه و وصول قرار می‌گیرد.

بنابر این مصوبه اما در سایر موارد عوارض متعلقه بر اساس جدول و بدون کسر 40 درصد مورد محاسبه و وصول قرار می‌گیرد.

از نکات جالب توجه در زمان تصویب این مصوبه مخالفت‌های جدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با روند بررسی این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه بود.

محمدرضا هاجری تاکید داشت که بنابر آخرین مصوبه شورا تبلیغات و نظارت بر آن بر عهده کمیسیون فرهنگی است و نباید قانون عطف به ‌ماسبق شود.

سعید سیف نیز دیگر عضو کمیسیون فرهنگی بود که در دفاع از نظرات رئیس کمیسیون بر لزوم نظارت بر محتوای تابلوها اعم از استفاده از اسامی لاتین و بی‌معنا تاکید کرد.

آلودگی بصری مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون تلفیق نیز در مورد همین موضوع گفت: مانند آلودگی صوتی باید آلودگی بصری را نیز در نظر داشت.

محمد تقی تذروی افزود: در حال حاضر در تمام معابر، ساختمان‌های بلند مرکز شهر، کیوسک‌ها، تلویزیون شهری و بیلبوردها، پل‌های عابر پیاده، اتوبوس‌ها، خودروهای حمل مواد غذایی و حتی بر روی خود محصولات تبلیغات دیده می‌شود.

وی ادامه داد: این شلوغی و رنگ‌های زننده باعث پریشانی ذهن شهروندان می‌شود و جز در موارد تابلوهای غیرتبلیغاتی نام واحد تجاری، مطب یا تابلوی ارگان‌ها باید عوارض سنگینی بر موارد تبلیغاتی وضع شود تا میزان این آلودگی بصری کاهش یابد.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول