اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی در گچساران برگزار شد

با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان گچسارانی، مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در گچساران برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در محل مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی متقی‌کاشانی امام جمعه سال‌های دور گچساران در این مراسم ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اهمیت ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) نمادی از مبارزه و تلاش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: محرم تلاشی عظیم و انسان‌ساز برای زنده نگه‌داشتن اسلام و انسانیت بود اگر چه این حادثه بزرگ در مکانی کوچک اتفاق افتاد.

متقی‌کاشانی مبارزه علیه کفر و ذلت‌ناپذیری را از درس‌های بزرگ ماه محرم و عاشورا دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلابی است که بر پایه اعتقاد به اسلام و عاشورا بنیان شده و محرم یکی از رازهای ماندگاری این انقلاب است.

امام جمعه سال‌های دور گچساران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی یکی از چهره‌های بزرگ دینی و مذهبی، مرجع و فقیهی عالم در خطه جنوب کشور بود که در همانند بسیاری از مردان بزرگ ناشناخته ماند.

متقی کاشانی درگذشت آیت‌الله ملک‌حسینی را ضایعه‌ای بزرگ و غیرقابل جبران دانست و عنوان کرد: ایشان تلاش‌های بسیاری برای رفع محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد انجام دادند و همیشه دلسوز و غمخوار مردمان کم‌بضاعت و رنج‌کشیده بودند.

وی یادآور شد: در تمام خطه جنوب کشور هیچ عالم، مرجع و فقیهی در حد آیت‌الله ملک‌حسینی وجود نداشت.

انتهای پیام/82014/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول