اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم مطرح کرد

استفاده از وصیت‌نامه شهدا در برگزاری یادواره‌ها

امام جمعه قم گفت: در زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا نیازمند ابتکاراتی هستیم که هر سال آن را باشکوه‌تر از گذشته کند؛ در این حوزه می‌توان از وصیت‌نامه‌های شهدا نیز الهام گرفت.

استفاده از وصیت‌نامه شهدا در برگزاری یادواره‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و دست‌اندرکاران ستاد برگزاری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: فلسفه عزاداری این است که این کار در حقیقت جزو شعائر دینی محسوب می‌شود و تعظیم شعائر هم لازم است.

وی افزود: اجر رسالت پیامبر اکرم(ص) محبت و تبعیت از اهل بیت(ع) است و ما باید در مصیبت‌های آن بزرگواران به اقامه عزا بپردازیم و یاد و نامشان را گرامی بداریم.

امام جمعه قم با بیان اینکه مودت اهل بیت(ع) باید محور عزاداری‌های محرم قرار گیرد، اظهار داشت: امسال تقارن بسیار الهام‌آمیزی میان محرم و برگزاری یادواره 6 هزار شهید استان قم به وجود آمده است.

وی ادامه داد: محرم در حقیقت راه وصول و قرب به خداوند را آسان می‌کند زیرا عزاداری‌ها و اشک بر امام حسین(ع) برکات فراوانی دارد و موجب می‌شود حرکت مومنان مضاعف شود؛ حسین(ع) کشتی نجات است و هرکس به این کشتی وارد شود، سعادتمند می‌شود.

آیت الله سعیدی تکریم شهدای انقلاب و دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: در این زمینه باید به آسیب‌شناسی صحیح موضوع بپردازیم و به عواملی که موجب بهترشدن تعظیم شعائر می‌شوند، نزدیک‌تر شویم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) اضافه کرد: در اوایل عزاداری برای امام حسین(ع) به شکل کنونی نبود بلکه در هر دوره ابتکاراتی صورت گرفته؛ برگزاری یادواره‌های شهدا نیز باید با تمسک به مراسم عاشورا باشد و در عین حال بر کیفیت و کمیت مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) فزونی نگیرد.

وی با تاکید بر نشان دادن رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا به نسل امروز عنوان داشت: باید به وسیله راهکارهای مناسب این کار صورت گیرد تا همگان از زحماتی که برای انقلاب و حفظ آن کشیده شده، آگاهی یابند.

آیت‌الله سعیدی بیان داشت: برخی از شهدای ما ناشناخته مانده‌اند و برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند محفلی برای معرفی بهتر و بیشتر چنین شهدایی به نسل امروز باشد؛ کاری که امروز در مورد مسئله غدیر و بازسازی آن صورت می‌گیرد، بازتاب خوبی در داخل و خارج کشور داشته و باید به همین روش در مورد شهدا و اهداف و آرمان‌های آنها هم تلاش کنیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: در زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا نیازمند ابتکاراتی هستیم که هر سال آن را باشکوه‌تر از گذشته کند؛ در این حوزه می‌توان از وصیت‌نامه‌های شهدا نیز الهام گرفت.

وی با بیان اینکه همه شهدا بر ولایت‌مداری و حجاب و عفاف تاکید فراوانی داشته‌اند، گفت: باید از این مفاهیم در برگزاری یادواره‌ها و تبلیغات در این زمینه بهره برد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان عنوان داشت: ایشان با تمسک به آیات قرآن و واژه‌هایی همچون اشدا علی الکفار سخنان کوبنده‌ای داشتند و ما نیز با لبیک به بیانات رهبری 13 آبانی کوبنده‌تر و بهتر از سال‌های پیش را به جهانیان نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/78004/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول