اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قم:

قم مبدع برگزاری یادواره‌های شهداست / برگزاری یادواره‌های صنفی برای نخستین بار در قم

فرمانده سپاه استان قم گفت: برگزاری یادواره شهدا برای نخستین بار در قم اجرایی شد و امروز در سراسر شهرها و روستاهای کشور شاهد برگزاری یادواره‌های شهدا هستیم.

قم مبدع برگزاری یادواره‌های شهداست / برگزاری یادواره‌های صنفی برای نخستین بار در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم با بیان این‌که قم در زمینه برگزاری همه برنامه‌های مذهبی سرآمد است، اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر از قم آغاز شده و امسال این نمایش بزرگ در 122 شهر کشور اجرا شد؛ امسال همچنین دست‌اندرکارانی از سراسر کشور به قم دعوت شدند تا بازسازی غدیر را ببینند و الگو بگیرند.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا نیز برای نخستین‌بار در قم اجرایی شد و امروز در سراسر شهرها و روستاهای کشور شاهد برگزاری چنین یادواره‌هایی هستیم.

فرمانده سپاه استان قم با بیان این‌که برای نخستین‌بار یادواره سرداران و 6 هزار شهید استان قم در آبان‌ماه 1373 برگزار شده است، گفت: شهدای قمی ویژگی‌هایی دارند که رهبر معظم انقلاب هم به آن‌ها اشاره کرده‌اند.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب و پس از آن در زمان جنگ، شهدای روحانی و غیرروحانی فراوانی از قم به اسلام و انقلاب تقدیم شده‌اند ضمن این‌که قم تعداد زیادی شهید بین‌المللی دارد.

مهدوی‌نژاد با بیان این‌که هر ساله هزار یادواره بومی، صنفی و منطقه‌ای ویژه شهدا در قم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال کار جدیدی با عنوان یادواره‌های صنفی، زیبایی ویژه‌ای به این‌گونه برنامه‌ها بخشیده است.

رئیس ستاد برگزاری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم تصریح کرد: این یادواره هر سال در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می‌شد ولی امسال با توجه به 26 آبان‌ماه و سالروز آزادسازی سوسنگرد، کنگره شهدای قم در جوار حرم کریمه اهل‌بیت (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم یادواره شهدای استان قم هر سال نسبت به گذشته با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول