اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سنقر:

کشت پاییزه غلات در سنقر رو به پایان است

مدیر جهاد کشاورزی سنقرو کلیایی گفت: کشت پاییزه غلات در شهرستان سنقرو کلیایی رو به پایان است.

کشت پاییزه غلات در سنقر رو به پایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سنقرو کلیایی محمد قاضی‌هرسینی اظهار داشت: کشت پاییزه غلات در شهرستان سنقرو کلیایی رو به پایان است.

وی ادامه داد: تاکنون در بیش از 80 درصد مزارع سنقرو کلیایی کشت پاییزه انجام شده و براساس بازدیدهای صورت گرفته، 90 درصد از مزارع غلات این شهرستان به‌ صورت مکانیزه کشت می‌شود.

به گفته قاضی‌هرسینی، در سال زراعی جاری هفت هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و 54 هزار هکتار از اراضی زراعی دیم این شهرستان به کشت گندم اختصاص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی سنقرو کلیایی تصریح کرد: براساس بازدیدهای میدانی صورت گرفته و نظارت‌های فنی به‌عمل آمده، 220 دستگاه بذرکار در امر کاشت گندم مشغول فعالیت هستند و تاکنون بیش از 90 درصد از اراضی زراعی دیم و 80 درصد از اراضی آبی را به‌ صورت مکانیزه کشت کرده‌اند.

این مسئول اذعان داشت: بیشتر کشاورزان با توجه به کیفیت بذر تولیدی این شهرستان از بذرهای تولیدی خود استفاده می‌کنند و تعدادی نیز از بذور مادری و گواهی‌شده موجود در عاملیت‌های مجاز استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/2700/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول